با خواندن چند صفحه اول قرآن متحول شدم
کد خبر: 3812153
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
تازه مسلمان ایرانی مقیم آمریکا:

با خواندن چند صفحه اول قرآن متحول شدم

گروه بین‌الملل – محمد عرب، ره‌یافته ایرانی مقیم آمریکا، درباره چگونگی مسلمان‌شدنش گفت: زمانی که در یک کارناوال در برزیل شرکت کرده بودم، خواهرم قرآنی را به من معرفی کرد که با خواندن چند صفحه اول آن، متحول شدم.

به گزارش ایکنا؛ محمد عرب مهمان ویژه چهارشنبه ­شب برنامه ره‌­یافتگان شهید ادواردو در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود. وی با اشاره به اهمیت تفکر درباره جهان، بیان کرد: ما باید با دو دید به جهان بنگریم؛ اول، دید درون‌بینی و دوم دید بیرون‌بینی. اینکه اول ما باید به فرهنگ و آداب و رسوم خودمان بنگریم و سپس با دیدی باز به جهان بیرون و فرهنگهای مختلف بنگریم و آنها را با هم مقایسه کنیم که کدام یک درست و کدام نادرست است.

وی گفت: من در لس‌آنجلس زندگی می کردم و 25 سال پیش تصمیم گرفتم به برزیل بروم و در کارناوالی در آنجا شرکت کردم که خواهرم قرآنی را به من معرفی کرد. من نیز با این دید که آیا این قرآن اشکال دارد یا نه و اینکه چه چیزی در آن مطرح شده، شروع به خواندن آن کردم که بعد از خواندن چند صفحه اول آن متحول شدم و به اسلام گرایش پیدا کردم.

محمد عرب با اشاره به اینکه بعد از خواندن قرآن فطرتم بیدار شد، گفت: بعد از خواندن قرآن مثل کسی که از کما برگشته، این سه سوال برایم پیش آمد: من چه کسی هستم،‌ در شهر لس آنجلس چکار می کنم و به کجا می روم.

وی با اشاره به اینکه بعد از مدتی در برزیل پایش به جنگل‌های آمازون کشیده شد، گفت: بعد ازمدتی برای رسیدن به آرامش به جنگل های آمازون رفتم و دوسوم قرآن را در آنجا خواندم و بعد از آن در زندگی‌ام تحول بزرگی رخ داد.

این ره‌یافته ایرانی مقیم آمریکا با اشاره به ضرب المثلی انگلیسی که تاریخ همیشه خودش را تکرار می کند، گفت: این بی توجهی ما انسانهاست که تاریخ همیشه خودش را تکرار می‌کند. برای تکرار نشدن این وقایع، قرآن به ما راهکار و آگاهی می‌دهد. قرآن آمده که روش و الگوهای جدیدی ارائه کند.

وی گفت: قرآن به ما هویت و روشنایی می‌دهد. ما بی هویت نیستیم و خالقی داریم که زندگی با او معنا و مفهوم پیدا می کند.

وی ادامه داد: خداوند دو ابزار نماز و روزه را در اختیارم قرار داد که به وسیله آن توانستم فرهنگ غلط خود را اصلاح و به اسلام گرایش پیدا کنم.

وی در جواب این سوال که آیا فقط قرآن برای راهنمایی شما کافی بود، گفت: هنگام خواندن قرآن برای درک مفهوم آن به مشکل برمی‌خوردم که برای فهم دقیقش، آن را با ترجمه های دیگر قرآن تطبیق می دادم. باید برای قرآن راهنما و عالمانی باشند تا به وسیله آنها به معنا و مفهوم قرآن دست پیدا کرد، چون در بیشتر موارد به علت دانش ناقص ما، تفسیر به رأی روی می‌دهد.

قابل ذکر است که در انتهای این برنامه، کتاب «تولد در لس‌آنجلس»، خاطرات و داستان زندگی محمد عرب به نویسندگی بهزاد دانشگر رونمایی شد.

انتهای پیام    

captcha