هنر بهترین ابزار برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی است
کد خبر: 3812191
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
مدیر بخش نوجوان نمایشگاه قرآن:

هنر بهترین ابزار برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی است

گروه هنر ــ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سعید فرخمند گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند، هنر بهترین ابزار برای تبلیغ آموزه‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سعید فرخمند، مدیر بخش نوجوان بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با بیان این‌که در این دوره، هنر به صورت ویژه در بخش نوجوان مد نظر قرار گرفته است، گفت: در همین راستا ۱۰ رشته هنری در این بخش مد نظر قرار گرفته است. همچنین در این بخش تلاش کرده‌ایم که با ابزار هنر به نوجوانان بیاموزیم چگونه هنر قرآنی خلق کنند.

وی درباره چرایی استفاده از هنر برای آموزش مفاهیم قرآنی چنین توضیح داد: اصلی در کار برای کودکان وجود دارد، آنهم این‌که تا حد امکان باید از مستقیم‌گویی پرهیز شود. از طرفی ابزار هنر همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند بهترین ابزار برای تبلیغ مفاهیم قرآنی است. در ضمن مقام معظم رهبری بیان کردند که قرآن با هنر آغاز شده و این معجزه آسمانی را باید والاترین هنر در تمام دوران دانست، پس چرا نباید از این ابزار برای تبلیغ قرآن بهره برد.

این فعال قرآنی ادامه داد: جالب است بدانید که در نمایشگاه قرآن همه اقشار مخاطب ما هستند. به عبارتی دیگر هر فردی که می‌بیند جذب غرفه ما می‌شود، چون زیبایی اتفاقی است که در هنر جلوه می‌کند، پس عجیب نیست که بخش‌هایی که در آن‌ها هنر محور است به صورت خاص مد نظر قرار گیرد. نکته دیگری که در این میان وجود دارد این است که زبان هنر عام است و همه قادرند با آن ارتباط برقرار کنند. این امتیاز بسیار خوبی است که ما از آن برای اشاعه آموزه‌های قرآنی بهره خواهیم برد.

فرخمند در پایان تصریح کرد: جدا از ۱۰ بخشی که نام بردم در اشکال دیگر هنر نیز، تبلیغ قرآنی می‌کنیم. سرود، تواشیح و نمایش از جمله این موضوعات هستند. به ویژه در بخش نمایش ما کودکان را آموزش می‌دهیم تا نمایش قرآنی اجرا کنند. درباره تأثیرات اجزای نمایش برای کودکان همین اندازه بگویم که بسیار از آن‌ها در شب‌های بعد نیز برای بازی در نمایش‌های قرآنی به نمایشگاه می‌آیند.

انتهای پیام
captcha