اختتامیه جشنواره، حکمت و نیایش اول خردادماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3812207
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
مدیر کل ارشاد تهران:

اختتامیه جشنواره، حکمت و نیایش اول خردادماه برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ احد جاودانی، مدیرکل ارشاد استان تهران از برگزاری آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش در اول خردادماه در مصلی بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

احد جاودانی، مدیر کل ارشاد تهران، در حاشیه بازدید از بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآنی با حضور در غرفه ایکنا و در گفت‌و‎گو با این خبرگزاری، اظهار کرد: در مأموریت‌هایی که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده، چند محور به عنوان آیتم ویژه تعریف شده است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها فعالیت‌های قرآنی است. این اتفاق نه‌تنها در تهران، بلکه در ادارات ارشاد در استان‌ها هم به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است، از جمله به ساماندهی فعالیت‌های قرآن در شهرستان‌ها می‌توان اشاره کرد.
 
وی افزود: برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت قرآن کریم از جمله دیگر اقدامات ارشاد تهران است. صدور مجوز برای موسسات قرآنی، دسته‌بندی پیشنهادات قرآنی که از طرف مؤسسات قرآنی عرضه می‌شود و اجرایی کردن آن‌ها و... از جمله اقداماتی است که در حوزه قرآن و عترت در ارشاد استان تهران انجام می‌شود.

مدیرکل ارشاد تهران ادامه داد: نزدیک به یک سال است که در این پست مشغول خدمت هستم و پیش از آن نیز در مازندران و دیگر شهر‌ها مشغول کار بوده‌ام. در ضمن برنامه سالانه‌ای که برای ارشاد تهران تعریف می‌کنیم نشئت‌گرفته از برنامه‌ای است که وزیر ارشاد به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است، بخشی از این برنامه به توسعه فعالیت‌های قرآنی مربوط می‌شود.

جاودانی متذکر شد: اقدامات قرآنی ما در دو بخش انجام می‌شود؛ ابتدا بخش ساختاری و دیگر بخش فعالیت‌ها. در بخش ساختاری تلاش می‌کنیم فعالان قرآنی را تشویق کنیم تا مجوز مراکز قرآنی بگیرند، چراکه از تسهیلات ارشاد برای انجام کارهایشان بهره‌مند می‌شوند. در بخش فعالیت‌ها هم برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن، برگزاری جشنواره‌های قرآنی از جمله اهداف و اقدامات ما در حوزه امور قرآنی است.

وی در پایان تأکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد جشنواره‌ای را برای سال ۹۷ طراحی کرد که اجرای آن در سال جاری خواهد بود. این جشنواره ملی که عنوان حکمت و نیایش است، موضوع نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را مد نظر قرار داده و در دو بخش ادبی و هنری برگزار می‌شود. ستقبال از آن هم بسیار باشکوه بوده است. اختتامیه این جشنواره چهارشنبه، اول خردادماه، در مصلای نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha