حضرت خدیجه(س) وجه دیگر «اعطیناک الکوثر» است
کد خبر: 3812223
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
مسجدجامعی:

حضرت خدیجه(س) وجه دیگر «اعطیناک الکوثر» است

گروه جامعه ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران پنج‌شنبه شب، در پنجمین آیین نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: «انا اعطیناک الکوثر»، یک‌وجه آن رسول گرامی اسلام(ص) است، وجه دیگر حضرت خدیجه(س) است، وقتی این خیر کثیر که منشأ برکات در جامعه می‌شود و یک وجه آن به حضرت خدیجه(س) برمی‌گردد.

به گزارش ایکنا؛ احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، پنج شنبه شب، 26 اردیبهشت ماه، در پنجمین آیین نکوداشت مقام شامخ حضرت خدیجه(س) که در محل شبستان اصلی مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد، به بیان توضیحاتی درباره پرداختن به شخصیت والای نخستین زن مسلمان تاریخ اسلام پرداخت.

ادامه داد: آن زمان در جزیرةالعرب تنها ۱۷ نفر اهل سواد بودند که یکی از این افراد ورقةابن نوفل، عموی گرامی حضرت خدیجه(س) بود که به کتاب‌های آسمانی اشراف داشت و خود حضرت خدیجه(س) از طریق ایشان با حوزه معارف ابراهیمی آشنایی پیدا می‌کند و آن هنگام که رسول خدا(ص) درباره پیامبری خود سخن گفت، ایشان بدون تردید ایمان می‌آورد و این نشان از یک پیش‌زمینه و آشنایی با این معارف بوده است.

مسجدجامعی گفت: پیامبر(ص) ما کارگزار حضرت خدیجه(س) در امر تجارت بودند. بیشتر سفرها به کشور یمن بوده و یک‌بار به شام سفری داشته‌اند. در همین مراودات است که لقب محمد امین به پیامبر(ص) داده می‌شود. از سوی دیگر رسول گرامی اسلام(ص) با کسی ازدواج می‌کند که عرصه فعالیت اجتماعی داشته است.

وی افزود: اگر این آیات نورانی را می‌خوانیم که خداوند متعال می‌فرماید: «انا اعطیناک الکوثر»، یک‌وجه آن رسول گرامی اسلام(ص) است، وجه دیگر حضرت خدیجه(س) است، وقتی این خیر کثیر که منشأ برکات در جامعه می‌شود یک وجه آن به حضرت خدیجه(س) برمی‌گردد.

به گفته مسجدجامعی، درباره شخصیت حضرت خدیجه(س) و ‌مراتب والای ایشان همه گروه‌های اسلامی اذعان دارند که ایشان پس از رسول خدا(ص) شخصیت ارزشمند اسلام بوده و بهره‌گیری از این الگو زمینه ارتباط با جهان را فراهم می‌کند.

یادآور می‌شود بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برپاست.

captcha