موسسه آل یاسین 460 مسجد در آمریکا و انگلستان تحت پوشش دارد
کد خبر: 3812234
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸

موسسه آل یاسین 460 مسجد در آمریکا و انگلستان تحت پوشش دارد

گروه بین‌الملل ـ مدیر موسسه آل یاسین گفت: موسسه آل یاسین در سال 1383 تشکیل شد و تاکنون 460 مسجد در دو کشور آمریکا و انگلیس را تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش ایکنا؛ علی غوریانی رضوی، مدیر موسسه آل یاسین درباره فعالیت‌های این مؤسسه اظهار کرد: این موسسه در ابتدا مدت 10 سال در حوزه داخلی فعالیت داشت و بعد از آن در حوزه خارجی در دو کشور آمریکا و انگلیس فعالیت داشت. این موسسه در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که شامل بخش قرآنی، مساجد، مدارس آموزش آموزش و پرورش، سند اداره حوزه‌های علمیه و برگزاری دوره‌های معرفتی برای دانشگاه و دانشجویان می‌شود.

غوریانی ادامه داد: چند سال قبل با یکی از فعالان فرهنگی آمریکایی آشنا شدم که با 460 مسجد در این دو کشور آمریکا و انگلیس هماهنگی کرده بود که آنها سر یک سفره واحد قرآنی بنشینند و مطالب قرآنی و اسلامی را در این مساجد به افراد مختلف آموزش بدهند. بعد از آن توانستیم سایتی را طراحی کنیم که برنامه‌های قرآنی همچون سیاست در قرآن، اقتصاد، روابط خانوادگی، رفتار با کودکان و ... را در آن مطرح کنیم و موسسه‌های دینی در کشورهای مختلف و داخل ایران توانستند با ما همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کارهای این سایت را اصولی انجام داده ایم، گفت: توانستیم فعالیت‌های موسسات مختلف دینی و فرهنگی در داخل ایران را مد نظر قرار دهیم و بهترین آنها را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: در این سایت نزدیک به هزار تا 1200 ریزموضوع برای سبک زندگی داریم که در نوع خودش بی نظیر است که این کار نیز با کمک اساتید و طلاب موسسه آل یاسین که در تهران مستقر هستند، انجام شد.

مدیر موسسه آل یاسین گفت: یکی از کارهای دیگری که ما انجام می دهیم، این است که علاوه بر آموزش به مردم آمریکا، برای مردم ایران نیز آموزش قرآن داریم که شامل چند طرح می‌شود. یکی از این طرحها، یک هفته، یک آیه است که مردمی بوده و هر هفته یک آیه به کسانی که در فضای مجازی به عنوان یادگیرنده شرکت می‌کنند، آموزش داده می شود. بعد از این مرحله وارد مبلغ قرآنی می‌شود، یعنی کسانی که قرآن را یاد گرفته‌اند، به افراد دیگر و نزدیکانشان آموزش می دهند و طرح آخر مختص طلاب و اساتید حوزه های علمیه است که یک سیر تفسیری قرآنی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ارتباطی که ما در این زمینه داشتیم، بیشتر مردمی و خودجوش بوده که چندین هزار مایل پیموده شد تا امام جمعه‌های این مساجد دور هم جمع شوند و یکی از قوت این کار مردمی بودن آن است که در 460 مسجد آمریکا انجام شده است. گرایش به اسلام در آمریکا خیلی زیاد است.

یادآور می‌شود، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha