استفاده از احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان
کد خبر: 3812303
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
رحیمی‌زاده تاکید کرد:

استفاده از احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگان یک ظرفیت قانونی بسیار خوب است که قانونگذار برای برخی از جرائم و افراد بدون سابقه که بر اساس یک حادثه مرتکب جرم شده‌اند، در نظر گرفته است.

استفاده از احکام جایگزین حبس و خدمات عمومی رایگانبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 26 اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید حبیبی رئیس کل دادگستری استان از زندان مرکزی یزد با اشاره به اعلام نیاز حدود 500 نفر از سوی نهادهای پذیرنده خدمت، اظهار کرد: این مسئله فرصت استفاده از ظرفیت مجازت‌های جایگزین و احکام انجام خدمات عمومی رایگان را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: تنها یک اداره کل جهت استفاده از خدمات عمومی رایگان محکومان به مجازات جایگزین به تعداد حدود 200 نفر اعلام نیاز کرده و الان زمان آن رسیده که از این ظرفیت اصلاحی به نحو احسن استفاده شود.
این مقام قضایی بیان کرد: در سال گذشته 164 رأی محاکم در خصوص خدمات عمومی رایگان صادر شد که از این تعداد 84 رأی اجرا شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: تمام ابعاد و جوانب اجرای این قانون مد نظر قرار گرفته و 12 وزارتخانه، 7 سازمان و 12 مؤسسه عمومی به عنوان دستگاه‌های پذیرنده معرفی شده و جنبه‌های نظارتی و اجرایی آن نیز دیده شده است.

انتهای پیام

captcha