تاکید بر فعالیت‌های قرآنی مردمی/ فراگیری عمومی قرآن مزیت است
کد خبر: 3812310
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

تاکید بر فعالیت‌های قرآنی مردمی/ فراگیری عمومی قرآن مزیت است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بر ضرورت فعالیت‌های قرآنی خودجوش و برخاسته از دل مردم تأکید کرد و گفت: در فعالیت قرآنی تشکل‌های بزرگ فعالیت دارند اما فراگیری عمومی قرآن مزیت است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، شامگاه روز گذشته، ۲۶ اردیبهشت در مراسم گردهمایی سالیانه جامعه قرآنی اراک که در فرهنگسرای آیینه این شهرستان برگزار شد یکی از وظایف طلاب را رزمنده بودن، دیده‌بانی و مرزداری از انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها بیان و بر ضرورت فعالیت‌های قرآنی خودجوش و برخاسته از دل مردم تأکید کرد و گفت: در فعالیت قرآنی تشکل‌های بزرگ فعالیت دارند اما فراگیری عمومی قرآن مزیت است.
وی تصریح کرد: حفظ قرآن بسیار حائز اهمیت است و مقام معظم رهبری بر این امر مهم تأکید دارند.، فعالیت‌های قرآنی باید به گونه‌ای باشد که چند سال بعد شاهد افزایش جامعه آماری حافظان کل یا حداقل قسمتی یا جزء سی‌ام قرآن باشیم. لازمه موفقیت در فعالیت‌های قرآنی داشتن روحیه جهادی است، اعتبارات فرهنگی، علمی، آموزشی کاهش پیدا کرده است. ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف و دیگران باید خود را وقف قرآن کنند چراکه برای تقویت فعالیت‌های قرآنی می‌توان برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران موسسات قرآنی استان در ساروق اظهار کرد: قرار براین شد با همکاری آموزش و پرورش جلسه اولیا و مربیان با حضور مربیان قرآن، نمایندگانی از اداره کل زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت، اساتید دانشگاه و روانشناسان برگزار شود تا اولیا دانش‌آموزان را از برکات و خیرات توجه به قرآن آگاه کنیم. در نظام آموزشی دانش‌آموزان دیپلم می‌گیرند اما هنوز آموزش صحیح‌خوانی را نمی‌دانند، می‌شد دانش‌آموزان ما در طول ۴۰ سال حافظ قرآن باشند یا حداقل بخشی از قرآن را حافظ باشند.
حجت‌الاسلام دانشی اضافه کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد تا دانش‌آموزان در طول شش سال ابتدایی حافظ جز ۳۰ قرآن باشند و باید والدین را تشویق به حضور فرزندشان در محافل قرآنی کنیم. صدا و سیما و جراید تبلیغات لازم را داشته باشند، ظرفیت‌های قرآنی خوبی از جمله کربلایی کاظم ساروقی داریم که برگزاری کنگره بزرگ کربلایی کاظم در سطح کشوری می‌تواند به معرفی این شخصیت برجسته در کشور و جهان منتج شود. همت برای فعالیت قرآنی در استان خوب است اما باید ارتقا یابد چراکه اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید با در پیش گرفتن فرهنگ جهادی تلاش کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: در چهل ساله دوم انقلاب در قالب گام دوم هم در شکل ظاهری تربیت حافظان و فراگیر شدن تدبر در قرآن گام‌های موثری باید برداریم. رهبری در نامه گام دوم به رشد مبانی ایمانی و اخلاقی اشاره کردند چطور می‌توان به مبانی ایمانی و اخلاقی منهای قرآن و معارف قرآن دست پیدا کنیم لذا وظیفه اول من به عنوان طلبه پرداختن به کارهای طلبگی از جمله قرآن کریم است.
انتهای پیام

captcha