آمریکا علی‌رغم حماقتش، خوب می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد
کد خبر: 3812315
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳

آمریکا علی‌رغم حماقتش، خوب می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با استناد به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جنگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی مردم، یاوه‌گویی‌های دشمن رابزرگنمایی می‌کنند حال آنکه آمریکا، علی‌رغم حماقتش، خوب می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۱۰۰ سوره مبارکه اعراف، اظهار کرد: در این آیه سرزنشی از جانب خداوند متعال برای جماعتی از انسان‌ها شاهد هستیم و آن کسانی‌اند که از تاریخ عبرت نگرفتند و مدام باعث تکرار تاریخ می‌شوند.
وی با بیان اینکه برخورد بسیاری از مسلمانان پس از وفات پیامبر اسلام(ص) حاکی از ضعف ایمانشان بود، گفت: پس از وفات آن حضرت، یزیدها و معاویه‌ها بر منبر پیامبر(ص) نشستند و ولایت امیرالمومنین(ع) را نادیده گرفتند.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه با اشاره به جامعه اسلامی امروز، تصریح کرد: امروز هم امت اسلامی باید مراقب باشد و با عبرت‌گیری از تاریخ، قدر انقلاب را بداند و آن‌را به انقلاب جهانی اصلی متصل کند.
وی با اشاره به «روز ملی جمعیت»، بیان کرد: امروز پیروان اهل بیت(ع ) باید عِده برایشان مهم باشد و در مسئله جمعیت حرفی برای گفتن داشته باشد.
امام جمعه شهرکرد میلاد پر برکت امام حسن مجتبی(ع) و آغاز هفته اکرام ایتام و نیازمندان را مورد تأکید قرار داد و افزود: این امام جهادگر، مبارز، مظلوم و برخاسته در برابر ظلم طاغوت، الگوی بزرگ و برجسته زندگی ماست و میلاد این بزرگوار را به نیکی، آغاز ویژه برنامه‌های اطعام و اکرام قرار داده‌اند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به برنامه‌های روز نسیم مهر، بیان کرد: در این طرح زندانیان جرایم غیرعمد مورد حمایت قرار می‌گیرند و مجموعه‌ای هم در این خصوص شکل گرفته اما اعتبارات دولتی کفاف این امر را نمی‌دهد و کمک همگانی در این زمینه ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: در راستای هفته اکرام و ایتام مناسبت روز اهدای عضو، که از مصادیق احسان به شمار می‌رود، در پیش است که در استان ما اقبال خوبی در این زمینه وجود دارد و اهدای عضو در نزد خداوند پاداش فراوان دارد.
وی با اشاره به اول خرداد، سالروز آغاز حصر اقتصادی از سوی آمریکا، بیان کرد: کشور ما از ۴۰ سال گذشته در حصر اقتصادی قرار دارد اما همچنان بالنده و پیشرفته به جلو حرکت می‌کند و یأس و استیصال آمریکا به وضوح مشاهده می‌شود.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاه به اینکه شیطنت‌های تمام‌نشدنی آمریکا، تأکید کرد: آنها در برابر مقاومت ملت ما مأیوسند چرا که اراده آنها تحمیل فشار و گزینه ما، مقاومت و استقامت است، ما توانمندیم و به مدد پروردگار ایستادگی می‌کنیم.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف، گفت: کشور ما یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در زمینه‌های گوناگون اعم از انرژی، آب، خوراک و ... است و برای اصلاح این امر، اصلاح فرهنگ عمومی و عزم همگانی لازم و ضروری است.
حجت‌الاسلام نکونام با استناد به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جنگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل به جای پرداختن به مشکلات اقتصادی مردم، یاوه‌گویی‌های دشمن رابزرگنمایی می‌کنند حال آنکه آمریکا، علی‌رغم حماقتش، خوب می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد.

انتهای پیام

captcha