آموزش ۱۵۰ قرآن‌آموز در دارالقرآن سپاه اهر
کد خبر: 3812398
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

آموزش ۱۵۰ قرآن‌آموز در دارالقرآن سپاه اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر دارالقرآن سپاه شهرستان اهر‌ با بیان اینکه 150 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این دارالقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و تربیت مربی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 150 قرآن آموز در دارلقرآن سپاه اهرحجت‌الاسلام قاسم رامش، مدیر دارالقرآن سپاه ناحیه اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 150 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این دارالقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و تربیت مربی از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: کلاس معنوی قرآن انسان را با معرفت و عاشق می‌کند. هر کس می‌خواهد معنی عشق به الله را بفهمد، بايد با کاروان قرآن و قرآنيان همسفر شود و جرعه‌ای از آن را بنوشد.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این دارالقرآن بیان کرد: قرآن‌آموزان در پایه سنّی نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
حجت‌الاسلام رامش، از مقدمه فراگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم گفت و ادامه داد: مقدمه فراگیری روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، آشنایی با قواعد مقدماتی زبان قرآن است. منظور از قواعد مقدماتی، صرف و نحو و دستور زبان عربی نیست. بلکه منظور آشنایی با حروف، آواها، علامت‌های نگارشی و از این دست قواعد است.
مدیر دارالقرآن سپاه ناحیه اهر، تجوید را در صحت قرائت تاثیرگذار دانست و یادآور شد: تجوید مجموعه قوانین و دستورالعمل‌هایی است که به صحت قرائت متن قرآن مربوط می‌شود و لازم‌الاجراست.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: كسى كه در درونش چیزى از قرآن نیست، دلش مانند خانه ویران است.
حجت‌الاسلام رامش ضمن بازگو کردن مهم‎ترین اثر حفظ قرآن، تأکید کرد: مهم‎ترین و عمده‎ترین اثر حفظ قرآن درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلط بر همه آیات، ارتباط آن‎ها را نیک در می‎یابد و در پرتو آن درکی بهتر و درست‎تر از قرآن به دست می‎آورد. هر چه حافظ قرآن بر آیات و ارتباط وبازیابی آن‎ها مسلط‌ ‎تر باشد، بهتر می‎تواند نظر قرآن درباره یک موضوع را به دست آورد، پس مفسران حافظ قرآن، بهتر و دقیق‎تر می‎توانند قرآن را تفسیر کنند و تفسیرشان از تفسیر مفسران غیر حافظ جامع‎تَر و دقیق‎تَر است.

انتهای پیام

captcha