آخرین اخبار از تحولات منطقه/ دفع تجاوز هوایی به دمشق
کد خبر: 3812422
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

آخرین اخبار از تحولات منطقه/ دفع تجاوز هوایی به دمشق

گروه بین‌الملل ـ ادعای روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مبنی بر موافقت کشورهای حاشیه خلیج فارس با استقرار مجدد نیروهای آمریکایی برای مقابله با ایران و مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات هوایی به حومه دمشق از مهم‌ترین تحولات منطقه خاورمیانه است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه؛ روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» به نقل از منابع آگاه نوشت: عربستان و تعدادی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با درخواست آمریکا برای استقرار مجدد نیروهای نظامی این کشور در آب‌های خلیج فارس و خاک این کشورها برای آنچه مقابله با ایران خوانده شده موافقت کرده‌اند.
 
بنا بر ادعای این روزنامه سعودی، این موافقت بنا بر توافق دوجانبه آمریکا و برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و با هدف بازدارندگی در برابر هرگونه حمله احتمالی از جانب ایران است.

روزنامه «الشرق الاوسط» در ادامه آورده است: انگیزه نخست از استقرار مجدد نیروهای آمریکایی در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس انجام عملیات مشترک میان واشنگتن و پایتخت‌های این کشورها برای مقابله با هر گونه احتمال هدف گرفتن منافع آمریکا در منطقه و بازدارندگی از هرگونه تنش است، نه ورود به جنگ با ایران.

پایگاه خبری روسیا الیوم نوشت: پدافند هوایی ارتش سوریه شامگاه جمعه اهداف مهاجمی را که از قنیطره (جنوب غرب سوریه) و هم‌مرز با بلندی‌های جولان اشغالی به پرواز درآمده بود شناسایی و دفع کرده است.

همچنین، منابع نظامی سوریه خبر دادند که اجسام نورانی، که در جنوب غرب پایتخت رؤیت شده بودند، هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی بودند که از جولان اشغالی وارد سوریه شدند و به وسیله پدافند هوایی سرنگون شدند.
ادیت شده؛ ادعای روزنامه سعودی در استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه / دفع تجاوز هوایی به دمشق
این در حالی است که رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز حقوق بشر سوریه، که مقر آن در لندن قرار دارد، مدعی شد که حداقل 3 انفجار در جنوب و جنوب غرب پایتخت شنیده شده که انفجارها ناشی از حمله موشکی اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق بوده است.

وی در ادامه مدعی شد که این موشک‌ها منطقه «الکسوة» را، که محل انبار و نگهداری سلاح‌های وابسته به حزب‌الله و نیروهای ایرانی است، هدف قرار داده است.
 
انتهای پیام
captcha