راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در زاهدان
کد خبر: 3812452
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

راه‌اندازی نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در زاهدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در زاهدان خبر داد و گفت: این مدرسه از علاقه‌مندان به حفظ قرآن ثبت نام می‌کند.

مرتضی کوچکی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امروز، ‌28 اردیبهشت‌ماه در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان افتتاح شد.
وی اظهار کرد: این مدرسه از بین علاقه‌مندان در دوره ۶۰ روزه تابستانی ثبت نام می‌کند که در این طرح شرکت‌کنندگان، حافظ ۴ جزء از قرآن و مسلّط بر تفسیر و قواعد تجوید می‌شوند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان پرداخت شهریه مصوب 250 هزار تومانی و قبولی در مصاحبه را از شرایط شرکت در این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح ویژه آقایان بوده و شرکت‌کنندگان باید حداقل ۱۴ و حداکثر ۲۲ سال سن داشته و با روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم آشنایی داشته باشند.
کوچکی اسکان شبانه‌روزی در مدرسه همراه با پذیرایی سه وعده غذایی و میان وعده‌ها، اعطای جوایز ارزنده و لوازم کمک آموزشی و برنامه‌های تفریحی ـ فرهنگی را از مزایای این طرح برشمرد.
وی همچنین تأکید کرد: حضور در مدرسه در مدت برگزاری طرح الزامی است و مرخصی جهت خروج از مدرسه با صلاح‌دید مدیر مدرسه خواهد بود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این طرح ۳۱ اردیبهشت‌ماه و تاریخ مصاحبه ۶ و ۷ تیرماه و تاریخ شروع دوره ۸ تیرماه خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت نام می‌توانند به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و یا پایگاه اینترنتی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت فاطمه‌(س) مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha