تقدیر از مؤذنان برتر در «مناره‌های مهر» زیباترین مسجد فارس
کد خبر: 3812466
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

تقدیر از مؤذنان برتر در «مناره‌های مهر» زیباترین مسجد فارس

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره «مناره‌های مهر» به‌منظور تقدير از مؤذنين برتر در مسجد تاریخی نصیرالملك خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جمشید رضایی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 28 اردیبهشت‌ماه با بیان اینكه در ماه مبارك رمضان برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌كنیم، گفت: جشنواره‌ای با عنوان «مناره‌های مهر» در مسجد تاریخی و باشکوه نصیرالملک، با هدف تقدیر از مؤذنان و دانش‌افزایی در حوزه اذان‌گویی به اجرا درمی‌آید.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه «هنرآسمانی» در نگارخانه آبگینه نیز گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی بیشتر هنرهای قرآنی با استفاده از هنرهایی همچون خوشنویسی، تذهیب، نگارگری و غیره 9 تا 13 خردادماه برگزار خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه کتابت قرآن کریم از سوی هنرمندان خطاط و خوشنویس شیرازی با عنوان «کلک کریمان» در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) ششم خردادماه به اجرا درمی‌آید، گفت: همچنین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با عنوان پیشوای کریم در چند نقطه شیراز برگزار می‌شود.
معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: طرح «سی روز؛ سی عهد» روی سازهای تبلیغاتی شیراز در ماه رمضان نصب شده است تا شهروندان شیراز هم عهد و پیمان شوند و قراردادهایی با خودشان ببندند و از شروع ماه مبارک رمضان هر روز یک حرکت خوب انجام دهند.
وی یادآور شد: این عهدها قول و قرارهای شهروندی است که رعایت آن‌ها به ما کمک می‌کند تا در کنار هم زندگی شهری آرام تر و زیباتری داشته باشیم.
رضایی با بیان اینكه پیام‌های فرهنگ شهروندی به‌صورت عهدهای روزانه مرور می‌شود، گفت: سی عهد علاوه بر اکران بر روی بیلبوردهای سطح شهر و انتشار در فضای مجازی، در قالب کتابچه نیز تعریف و در مساجد و محافل معنوی توزیع می شود.
معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: این عهدها مجموعه‌ای از مسائل اخلاقی و فرهنگ زندگی شهری و برگرفته از آموزه‌های دینی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.
انتهای پیام

captcha