فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان پیشکسوت قرآن
کد خبر: 3812511
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان پیشکسوت قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی را به قاریان و مدرسان پیشکسوت قرآن منتشر کرد.

فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان پیشکسوتبه گزارش ایکنا؛ طرح ارزیابی و اعطای گواهی‌­نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرائت قرآن به منظور ساماندهی جایگاه و سطح‌بندی این قشر از سال ۱۳۹۰ آغاز و تاکنون هفت دوره آن برگزار شده است که ثمره­ آن، دریافت گواهی­‌نامه­‌های تخصصی، از سوی شماری از استادان و معلمان قرائت قرآن بوده است. آن‌­چنان که در مراحل مختلف این طرح پیش‌­بینی شده است، توانمندی­‌های قراء و معلمان قرائت قرآن، در دو بخش عملی و نظری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت ایشان با احراز یکی از درجات ۱تا ۴، گواهی‌نامه رسمی و معتبر با امضای رئیس شورای عالی قرآن و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت می‌کنند و از تسهیلات و مزایای مترتب بر آن بهره‌مند می­‌شوند.

در اواخر سال ۱۳۹۷ با تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد طی فراخوانی در یک بازه­ زمانی یک­ساله( تا آذرماه ۹۸) به متقاضیان از بین مدرسان و قاریان برجسته و پیشکسوت کشور که سن آنان بالای ۵۰ سال ­باشد، بدون شرط طی­‌ کردن آزمون‌­های معمول، گواهی‌نامه در یکی از درجات ۱ تا ۳ اعطا شود.

مؤلفه‌­ها و شرایط اخذ این گواهی­‌نامه­‌ها در جداول زیر(در دو بخش قاریان و مدرسان) قابل مشاهده است. بر روی جداول کلیک شود.

فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان پیشکسوت

فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان پیشکسوت

فراخوان اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان پیشکسوت

پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن اعلام کرد به موجب این اطلاعیه، استادان و قاریان برجسته کشور می‌­توانند با تکمیل برگ درخواست، مدارک مورد نیازی که گویای فعالیتهای مندرج در جدول مربوطه است تا پایان تیرماه ۹۸ به دبیرخانه­ شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم به نشانی تهران، بزرگراه رسالت، مجتمع امام خمینی(ره)، ساختمان ۱۴(شورای عالی قرآن) و یا پست الکترونیکی(info@shora.ir) ارسال کنند تا پس از احراز صلاحیت‌­ها توسط کارگروه تخصصی، مقدمات لازم برای صدور گواهی‌­نامه در یکی از درجات ۱ تا ۳ فراهم شود.

دانلود فرم درخواست گواهی‌نامه تخصصی قاریان و مدرسان

انتهای پیام

 

captcha