آموزش و تصحیح نماز دانش‌آموزان در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3812560
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

آموزش و تصحیح نماز دانش‌آموزان در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ ــ مسئول غرفه آموزش و پرورش و طراح بازی‌های آموزشی در نمایشگاه قرآن مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از تأکیدات در آموزه‌های قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) آموزش نماز به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش دین است، در نمایشگاه ضمن تصحیح قرائت نماز و اجرای مسابقات با محتوای آموزشی، گوشه‌‌ای از فعالیت‌های نماز در مدارس نیز در غرفه‌ای به نمایش گذاشته شده است.

آموزش و تصحیح نماز دانش‌آموزان در نمایشگاه قرآن مشهدامید تقوایی، مسئول غرفه آموزش و پرورش و طراح بازی‌های آموزشی در نمایشگاه قرآن مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: سعی کردیم در این غرفه‌ها که بیشترین مخاطبان آن را قشر کودک و نوجوان تشکیل می‌دهد، مفاهیم قرآن را به شیوه‌های هنری و خلاق آموزش دهیم؛ لذا به طراحی بازی‌های مختلف پرداختیم.
وی افزود: از جمله بازی‌های طراحی شده، بازی رنگ و آئینه است که از طریق پخش صوت قرآن و استفاده از نوشته آیات در رنگ‌های مختلف معنا و مفهوم آیات را در ذهن مخاطب حک می‌کند. بازی دیوار نیز از جمله بازی‌هایی است که نام افراد خوب و بد و کارهای خیر و شر که در قرآن آمده را در قالب بازی به کودک و نوجوان آموزش می‎دهد. سایر بازی‌های فکری و هیجانی نیز با هدف آموزش مفاهیم دینی و قرآنی بر اساس رده سنی کودک و نوجوان طراحی شده است.

امام‌شناسی و طرح مصباح‌الهدی
تقوایی ادامه داد: ارائه فعالیت‌های هنری قرآنی در مدارس از دیگر فعالیت‌هایی است که در این غرفه‌ها معرفی می‌شود. همچنین طراحی و نقاشی صورت کودکان از دیگر جاذبه‌های این غرفه‌هاست که هر شب مخاطبان زیادی را جذب خود می‌کند و در مجموع یکی از پرمخاطب‌ترین بخش‌های نمایشگاه در بخش کودک و نوجوان است.
وی گفت: در کنار آن غرفه خلاقیت و عترت و مصباح‌الهدی(امام‌شناسی) است که یکی از طرح‌هایی که در آموزش و پرورش انجام می‌گیرد، شناخت بیشتر ائمه(ع) است که بر اساس این طرح، هر کدام از استان‌های کشور بر روی یکی از معصومین(ع) کار ویژه‌تری انجام می‌دهد و به شناخت تمام اهل‌ بیت(ع) می‌پردازند.
تقوایی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از موارد مورد تأکید در آموزه‌های قرآنی و در مکتب اهل بیت(ع) آموزش نماز به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش دین است، ضمن تصحیح قرائت نماز و اجرای مسابقات با محتوای آموزش این واجب الهی توسط کارشناس مربوطه در غرفه مستقر، گوشه‌‌ای از فعالیت‌های نماز در مدارس نیز در غرفه‌ای به نمایش گذاشته شده است.
مسئول غرفه آموزش و پرورش و طراح بازی‌های آموزشی در نمایشگاه قرآن گفت: فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان شامل مسابقات قرآن کریم دانش آموزی، طرح حفظ جزء 30 و... نیز در غرفه‌های این اداره به نمایش گذاشته شده و به مخاطبان معرفی می‌شود. مشاوره دینی، پاسخگویی به شبهات و ارائه آثار هنری با موضوعات قرآنی که توسط دانش‌آموزان تهیه شده از دیگر غرفه‌های آموزش و پرورش در نمایشگاه چهاردهم است.
انتهای پیام

captcha