همکاری ایران و قزاقستان در زمینه توسعه پایدار
کد خبر: 3812568
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
با امضای یادداشت تفاهم صورت می‌گیرد؛

همکاری ایران و قزاقستان در زمینه توسعه پایدار

رئیس دیوان محاسبات ایران و رئیس کمیته محاسبات و نظارت بر اجرای بودجه قزاقستان در زمینه توسعه پایدار و تبادل اطلاعات، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایکنا از قزاقستان؛ عادل آذر (رئیس دیوان محاسبات ایران) در سفر به نورسلطان (پایتخت جمهوری قزاقستان) با ناتالیا گونداوا (رئیس کمیته محاسبات و نظارت بر اجرای بودجه این کشور) دیدار و گفت‌وگو کرد؛ طرفین در این ملاقات ضمن بررسی راه‌های توسعه همکاری و تبادل تجربیات میان دو کشور در زمینه حسابرسی دولتی، یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند.

در این یادداشت تفاهم، طرفین با ایجاد چارچوب قانونی در راستای تعامل بین دو طرف در تبادل اطلاعات و روش‌های همکاری در ارتباط با نظام پیگیری و گزارش‌دهی، درباره اجرای توصیه‌های حسابرسی دولتی توافق کردند.

همچنین دو طرف در زمینه همکاری‌های دوجانبه و همکاری در چارچوب سازمان بین‌المللی مؤسسات عالی حسابرسی (آینتوسای)، سازمان آسیایی مؤسسات عالی حسابرسی (آسوسای) و سازمان مؤسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو اکو(اکوسای) نیز به توافق رسیدند.

آذر که بنا به دعوت همتای قزاقی خود برای شرکت در دوازدهمین همایش اقتصادی آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان) به شهر نورسلطان سفر کرده بود، در یکی از نشست‌های تخصصی این همایش با موضوع ابزارهای توسعه پایدار به سخنرانی پرداخت و به لزوم بومی‌سازی شاخص‌های کلیدی عملکرد ملی به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار اشاره کرد.

گفتنی است، دوازدهمین همایش اقتصادی آستانه طی امسال با شعار «رشد الهام‌بخش: مردم، شهرها و اقتصادها» با حضور مقامات عالی‌رتبه قزاقستان و نمایندگان 74 کشور جهان از جمله چین، ارمنستان، گرجستان، ازبکستان، روسیه، ایران، آمریکا، فرانسه، آفریقای جنوبی، ژاپن، هنگ‌کنگ، هند، مغولستان و همچنین نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اقتصادی از جمله رئیس صندوق بین‌المللی پول و مسئولان بانک آسیایی، بانک جهانی، بانک توسعه و نوسازی اروپا، سازمان همکاری و توسعه و نمایندگان شرکت‌های تجاری بین‌المللی و صاحبنظران و تحلیلگران اقتصادی در 26 و 27 اردیبهشت 98 در شهر نورسلطان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha