معرفی فرهنگ ملل با حضور طلاب خارجی در غرفه المصطفی(ص)
کد خبر: 3812684
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

معرفی فرهنگ ملل با حضور طلاب خارجی در غرفه المصطفی(ص)

گروه بین‌الملل ــ مدیر غرفه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در نمایشگاه قرآن گفت: امسال این دانشگاه با رویکرد معرفی فرهنگ ملل مسلمان با استفاده از ظرفیت طلاب جامعةالمصطفی(ص) در نمایشگاه قرآن کریم شرکت کرده است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام «یوسف محمدی» در تشریح برنامه‌های غرفه جامعةالمصطفی(ص) در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: طلاب حاضر در غرفه، از 9 کشور مالاوی، روسیه، پاکستان، اندونزی، کومور، سنگال، تایلند، مالی و گرجستان هستند که فعالیت‌های کشور خود را در زمینه قرآنی و اهل بیت(ع) معرفی می‌کنند.

به گفته وی فعالیت‌های این غرفه در قالب پاورپوینت و عکس برای بازدیدکنندگان توضیح داده می‌شود. بخشی از غرفه مربوط به تشکل‌های قرآنی جامعةالمصطفی(ص) است که در آن طلاب فعالیت‌های خود را که شامل برنامه‌های خاص طلاب و خانواده‌های آنان در داخل ایران و نیز فعالیت‌های خارج از کشور است را ارائه کرده‌اند. همچنین بخش‌های مختلف جامعةالمصطفی(ص) مثل دانشگاه مجازی که 8 هزار دانشجو دارد فعالیت‌های قرآنی خود را در این بخش عرضه کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های قرآنی طلاب و فرزندان آن‌ها نیز در این غرفه به نمایش گذاشته شده و فعالیت‌های قرآنی بخش خواهران جامعةالزهرا(س) نیز ارائه شده است. همچنین مجتمع عالی قرآن که چند دانشکده تحت پوشش دارد نیز فعالیت‌های خود را در این بخش ارائه کرده است و بخش انتشارات دانشگاه المصطفی نیز در این غرفه حضور دارد.

وی درباره فعالیت‌های قرآنی طلاب این دانشگاه در بخش پژوهش گفت: تعدادی از طلاب، کتاب‌هایی را در زمینه قرآنی نگاشته‌اند که توسط دانشگاه منتشر شده است. در زمینه آموزشی نیز طلاب هم در داخل کشور معارف قرآنی را به خانواده‌های خود آموزش می‌دهند و هم پس از اعزام به کشورهای خود، این معارف را به هموطنان خود انتقال می‌دهند.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت‌ماه تا 4 خرداد‌ماه در مصلای  امام خمینی (ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha