رقابت ۶۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن در اصفهان
کد خبر: 3812688
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

رقابت ۶۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن در اصفهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چهل و دومین دوره مسابقات قرآن از ششم تا هجدهم مهرماه با حضور ۶۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان قرآنی خانم و آقا در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.  

برگزاری نمایشگاه قرآن از برکات انقلاب اسلامی ایران استبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شب گذشته، شنبه 28 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: اوقاف، امام‌زادگان و مراکز فرهنگی موظف هستند که در بحث آسیب‌های اجتماعی و کمک‌رسانی به فقرا و نیازمندان تلاش کنند. 

وی ادامه داد: کارهای قرآنی از وظایف ذاتی سازمان اوقاف است. از جمله اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی ان‌شاءالله به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از ششم تا هجدهم مهرماه  با حضور 600 نفر از متسابقین قرآنی خانم و آقا در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: در دوران برگزاری مسابقات فضای شهر اصفهان فضایی قرآنی خواهد شد که این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است. ما در اداره اوقاف افتخار داریم که هم از قرآن و هم عترت و فرزندان عترت تکریم کنیم. در واقع تکریم از فرزندان عترت و امامزادگان چیزی کمتر از تکریم نبی مکرم اسلام ندارد. آیت‌الله ناصری چندی پیش فرمودند: «حاکم برزخ امیرالمومنین است و قوه مجریه ایشان نیز امامزادگان هستند».

صادقی خاطرنشان کرد: ما افتخار داریم که طرح ملی حفظ قرآن را با همکاری اداره ارشاد اسلامی برگزار کنیم که همینجا از ایشان و مجموعه‌شان تقدیر و تشکر می‌کنم. در آزمون سال گذشته  تنها 4000 نفر در مصلی شرکت کرده و بیش از 23 هزار نفر در استان در آن شرکت داشتند که همه اینها به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و از دستاوردهای خون شهدا است.

وی گفت: ما نباید در مقابل قرآن و عترت کوتاهی کنیم، چرا که اینها نعمت‌های الهی هستند و این وظیفه ما است که از شهیدانی که به خاطر قرآن از همه زندگیشان گذشتند تقدیر کنیم. ما در اوایل انقلاب همیشه به دنبال یک قاری مصری، عراقی یا کویتی بودیم، اما امروزه بهترین قاریان قرآن، ایرانی هستند، آن هم با توجه به اینکه زبان ما فارسی است و قرآن لهجه‌ای عربی دارد. قرآن پژوهان نیز باید قدر خودشان را بابت زحمتی که برای قرآن می‌کشند بدانند.

صادقی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: ایشان امسال در دیدار با قاریان و حافظان قرآن در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی که با حضور 84 کشور اسلامی برگزار شد، از کارهای قرآنی انجام شده در کشور ابراز خرسندی کردند.

وی با اشاره به نمایشگاه قرآن که به نوعی از برکات انقلاب اسلامی است تصریح کرد: سال گذشته از این نمایشگاه استقبال خوبی صورت گرفت که امسال باید چندین برابر شود تا بتوانیم نتیجه دلخواهمان را بگیریم. هرچه فضای کشورمان قرآنی و اهل بیتی شود، موفق‌تر خواهیم بود. استان اصفهان نیز در این رابطه همیشه الگو بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت:  امسال  نتوانستیم در سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رده بزرگسالان سهمیه داشته باشیم. اما الحمدالله به لطف قرآن و اهل بیت بازهم در قسمت دانش‌آموزان، زینب عزیز، حافظ کل قرآن، از شهرستان آران و بیدگل در میان 84 کشور اسلامی نفر اول شد که این به برکت پاسداشت امامزاده هلال آران و بیدگل است که هرروز صبح پس از نماز صبح جزءخوانی قرآن کریم در آن برگزار شده و بچه‌ها از هر سنی در آن برنامه شرکت می‌کنند. 
انتهای پیام

captcha