مراسم نکوداشت شهدای گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود
کد خبر: 3812691
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

مراسم نکوداشت شهدای گیلانی عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان از برگزاری نمایشگاه عکس «خرمشهر» به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد خبر داد و گفت: مراسم نکوداشت شهدای گیلان عملیات «الی‌ بیت‌المقدس» نیز 2 خردادماه در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

محمدرضا داوطلب،‌ معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات غرورآفرین آزادسازی خرمشهر،‌ اظهار کرد: حماسه سوم خرداد تجلی اراده و غرور ملتی مسلمان و آزاده است که به حق درخشان‌ترین صحنه دفاع مقدس را رقم زدند.

وی با اشاره به حضور بیش از یک‌هزار رزمنده گیلان در عملیات آزادسازی خرمشهر و تقدیم بیش از 150 شهید و جانباز، بیان کرد: ایثار شهیدان و مقاومت رزمندگان اسلام و خلوص و خداباوری ملت ایران حماسه سوم خرداد را آفرید.

معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان آزادسازی خرمشهر را موجب برهم خوردن معادلات ابرقدرت‌های شرق و غرب در عرصه جنگ تحمیلی دانست و یادآور شد:‌ در پایان هشت‌سال دفاع مقدس این صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ایش بودند که تسلیم حقانیت ملت ایران شدند.

داوطلب از برگزاری نمایشگاه عکس «خرمشهر» به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور که حاوی 40 تصویر از روزهای آزادسازی خرمشهر است به مدت سه روز از اول لغایت سوم خردادماه جاری در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار می‌شود.

وی همچنین گلباران گلزارهای شهدای سراسر استان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر را از دیگر برنامه‌های مناسبتی دانست و گفت:‌ مراسم نکوداشت شهدای گیلان عملیات «الی‌ بیت‌المقدس» نیز روز پنجشنبه، 2 خردادماه  در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «خرمشهر» ساعت 9:30 صبح روز چهارشنبه،‌ اول خردادماه برگزار خواهد شد لذا علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 9:30 الی 18 به نگارخانه مارلیک مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha