حقیقت آرامش در گم نکردن هدف زندگی است
کد خبر: 3812728
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
مولوی عبدالحمید:

حقیقت آرامش در گم نکردن هدف زندگی است

گروه معارف- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: داشتن همسر و فرزند خوب، ثروت مادی و مسکن زیبا همه نیاز و ضرورت هستند؛ اما با این‌ها راحت و آرامش به دست نمی‌آید؛ حقیقت آرامش در گم نکردن هدف زندگی است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صبح امروز، 29 اردیبهشت در همایش دانش‌آموختگان مکتب فاطمة‌الزهرا(س) و تجلیل از حافظان قرآن مدرسه علوم دینی تعلیم‌ القرآن نصرت‌آباد، گفت: همه مردم دنیا دنبال سعادت، آرامش و کامیابی هستند، هیچ‌کس در دنیا نیست که در پی زندگی راحت نباشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: افرادی که دنبال ثروت و قدرت هستند، آنان به‌زعم خود معتقدند پول، پست و مقام انسان را به راحت و آرامش می‌رساند، بنابراین تمام ثروت عمر خود را صرف رسیدن به پول و پست و مقام می‌کنند.
وی اظهار کرد: بعضی از انسان‌ها می‌گویند اگر ما همسر زیبا و بااخلاق، فرزند خوب و یا مسکن زیبا داشته باشیم، به آرامش و خوشی می‌رسیم؛ همه این‌ها نیاز و ضرورت هستند؛ اما با این‌ها راحتی و آرامش به دست نمی‌آید؛ حقیقت آرامش در گم نکردن هدف زندگی است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار کرد: مقصد و هدف از خلقت انسان‌ها، بندگی و عبادت خداست، اگر انسان‌ها این هدف را فراموش نکنند، در مقابل دشمن، فقر، بیماری‌های جسمانی و روحانی و هر آفت و بلایی پیروز و سربلند خواهند شد.
وی افزود: متأسفانه انسان‌ها هدف زندگی را فراموش کرده‌اند و دلداده مال، ثروت و غذاهای لذیذ و شیفته زرق‌وبرق دنیا شده‌اند. وقتی راه و مسیر و منتهای زندگی گم شود، انسان دچار سرگردانی شده و اضطراب‌ها به سراغش می‌آید.
مولوی عبدالحمید افزود: گناه، رشوه، ربا، غفلت، اعتیاد، اتباع خواهشات، همه باعث اضطراب و استرس می‌شوند و آنانی که دنبال نفس می‌روند و آخرالامر خودکشی می‌کنند. علاج افسردگی، غم، پریشانی و استرس قرص و آمپول نیستند، علاج مریضی اعصاب و روان ایجاد ارتباط با دنیای ماوراء‌الطبیعه و پیوند خوردن به قدرت لایزال الهی است.
وی بیان کرد: اصحاب رسول خدا(ص) گرسنه زندگی کردند، آنان فرش برای خانه‌ها و لباس برای پوشیدن نداشتند، برهنه و پا لخت بودند؛ اما چنان زندگی راحتی داشتند که نظیرش پیدا نمی‌شود، این آرامش تأثیر عمل صالح، ایمان، محبت با خدا، تقوا، حرکت بر صراط مستقیم و ترک گناه بود.
این عالم اهل سنت بیان کرد: اگر مردم دنیا مسلمان واقعی و اهل عمل بودند، دنیا را عدالت و آرامش فرامی‌گرفت؛ آفات و بلاهایی که گریبان بشر را گرفته، از نافرمانی، نادانی و گناهان ما سرچشمه می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha