رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق را حمایت می‌کنیم
کد خبر: 3812768
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
نوری المالکی تاکید کرد:

رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق را حمایت می‌کنیم

گروه دانشگاه ــ معاون اول رئیس جمهور عراق در دیدار با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های تقریبی جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه مذاهب اسلامی را دانشگاه مهمی برشمرد و تأکید کرد: این دانشگاه می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هئیت همراه در سفر به کشور عراق و دیدار با علما و شخصیت‌های برجسته این کشور، با نوری المالکی، معاون اول رئیس جمهور فعلی عراق و نخست‌وزیر اسبق و دبیرکل حزب‌الدعوه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

نووری المالکی در ابتدای این دیدار سلام خود را خدمت مقام معظم رهبری و آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله اراکی ابلاغ کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های تقریبی جمهوری اسلامی ایران دانشگاه مذاهب اسلامی را دانشگاه مهمی برشمرد و تأکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند الگوی موثری برای تقریب باشد.

به گفته وی؛ از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در عراق حمایت خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور عراق همچنین یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی قول مساعد داد که این دانشگاه در عراق جز دانشگاه‌های معتبر قلمداد شود.

حجت‌الاسلام مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه و جایگاه این دانشگاه در قاموس تقریبی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی دانشگاهی متمایز و ویژه در گسترش تقریب و تربیت نیرو‌های تقریبی برای جهان اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه کادر تقریبی جهان اسلام در دانشگاه مذاهب اسلامی تربیت می‌شود، گفت: استقبال بی‌نظیر کشور‌های مختلف برای تاسیس شعب این دانشگاه، نشان از آکادمیک و تقریبی بودن دانشگاه مذاهب اسلامی دارد.

مختاری در ادامه به ظرفیت‌های موجود بین دو کشور ایران و عراق اشاره کرد که دانشگاه مذاهب اسلامی می‌تواند در دوره پس از داعش نقش جدی داشته باشد و در واقع مدل تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی نیاز عراق امروز پساداعش است.

همچنین حجت‌الاسلام جهانگیری، مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز گزارشی از فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه مذاهب اسلامی و همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه در چهار قاره دنیا ارائه داد.
 
انتهای پیام
captcha