منتخبان سومین دوره شوق تلاوت راهی سوریه و لبنان شدند
کد خبر: 3812772
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
مقدم‌کیا:

منتخبان سومین دوره شوق تلاوت راهی سوریه و لبنان شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت اظهار کرد: طی برنامه 12 روزه برگزیدگان سومین دوره مسابقات شوق تلاوت، از امروز، 29 اردیبهشت‌ماه راهی سوریه و سپس لبنان می‌شوند.

منتخبان سومین دوره شوق تلاوت راهی سوریه ولبنان شدندحسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: طبق وعده‌ای که به برگزیدگان سومین مرحله مسابقات شوق تلاوت داده بود، مراحل سفر آنها به سوریه و لبنان فراهم شد.
وی با اشاره به جزئیات این سفر افزود: این سفر به مدت 12 روز شامل پنج روز در سوریه و شش روز اقامت در لبنان انجام می‌گیرد وزمان بازگشت نیز پنج‌شنبه، 9 خردادماه خواهد بود که طی این مدت منتخبان به اجرای برنامه در محافل می‌پردازند.
مقدم‌کیا با اشاره به اعضای این کاروان، اظهار کرد: این کاروان متشکل از چهار قاری شامل دو نفر از قزوین و دو نفر از مشهد و یک حافظ ‌کل از اراک است. طی پیش‌بینی انجام شده این کاروان در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) و نخستین شب قدر در سوریه و شهرهای اطراف آن به اجرای برنامه می‌پردازد و همچنین طی لیالی قدر دوم و سوم در لبنان به اجرای برنامه می‌پردازند.
وی با اشاره به مشارکت‌کنندگان در اجرای این طرح در کشورهای لبنان و سوریه، اضافه کرد: در کشور سوریه با همکاری نهاد نماینگی مقام معظم رهبری و در لبنان نیز با همکاری رایزن فرهنگی و سفارت، محافل اجرا می‌شود.
مقدم‌کیا بیان کرد: طی سفری که سال گذشته به کشور لبنان داشتیم، زیرساخت‌ها و رایزنی با برخی از مؤسسات برای اجرای طرح ملی تلاوت انجام شد که طی سفر اخیر آن را تثبیت می‌کنیم. همچنین قرار است در کشور سوریه نیز جلساتی با برخی از مؤسسات و اساتید آنها داشته باشیم تا شاهد اجرا شدن این طرح در این کشور نیز باشیم.
دبیر اجرایی مسابقات شوق تلاوت درباره زمان ثبت‌ نام در طرح ملی تلاوت ادامه داد: ثبت‌ نام طی بازه زمانی یک ماه از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز شد که تا 20 خردادماه ادامه خواهد داشت. همچنین طی پیشنهادی که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده بودند، مقدمات ثبت‌ نام از دختران برای حضور در این طرح فراهم شد.
وی با اشاره به اجرای این طرح در 13 استان و از سوی 17 مؤسسه مجری، افزود: علاقه‌مندان در دو رده سنی دختران 10 تا 15 سال و پسران 8 تا 14 سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.melitelavat.ir در این طرح نام‌نویسی کنند و یا به مؤسسات مجری و معین این طرح که نام‌ آنها در این پایگاه اطلاع‌رسانی فوق آمده است، مراجعه کننند.
مقم‌کیا اضافه کرد: همچنین طی دوره گذشته اجرای طرح ملی تلاوت، برای افرادی که در آزمون ورودی این طرح موفق به کسب حد نصاب نمی‌شدند، طرح «ابرار و ملکوت» برگزار می‌شود تا طی آموزش‌های اولیه در دوره بعدی این طرح با موفقیت حضور پیدا کنند، اما امسال این طرح از سوی ستاد انجام نمی‌شود، اما مؤسسات معین امکان برپایی این طرح را دارند.
وی ادامه داد: برای شرکت‌کنندگان در طرح ملی تلاوت و شناسایی استعداد‌های آنها، دوره پیش نیاز دو ماه پیش‌بینی شده است تا پس از فراگیری نکات آموزشی روخوانی، روان‌خوانی و مقدمات ترتیل‌خوانی و ... در آزمون ورودی حضور پیدا کنند و سپس اسامی برگزیدگان به ستاد این طرح ارسال می‌شود تا منتخبان در دوره شش ساله طرح ملی تلاوت حضور پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha