طرح «با قرآن در رمضان» در بجنورد اجرا می‌شود
کد خبر: 3812777
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

طرح «با قرآن در رمضان» در بجنورد اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد از اجرای طرح «با قرآن در رمضان» در مساجد شاخص این شهرستان خبر داد.

طرح« با قرآن در رمضان» در شهرستان بجنورد اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طرح «با قرآن در رمضان» به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا که اختصاص به قرائت جمعی روزانه یک جزء از کلام‌الله مجید دارد، از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه در سه مسجد، سه موسسه و سه جلسه قرآنی این شهرستان ادامه دارد.
وی افزود: معنای واقعی انس با قرآن صرفاً با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود، بنابراین در این طرح سعی شده که از اساتیدی که در تفسیر قرآن تبحر دارند خواسته شود که هر روز به مدت 15 دقیقه آیه‌ای از قرآن کریم را بر اساس جزوه‌ای که از فرمایشات مقام معظم رهبری برگرفته شده بنام سی روز سی آیه برای مستمعین بیان کنند. ضمناً از سخنان مفسرین سؤالاتی طرح می‌شود و به کسانی که پاسخ درست را ارائه دهند جوایزی اهدا می‌شود.
هدایتی بیان کرد: این طرح با هدف نشر و ترویج فرهنگ حیات ‌‌بخش قرآن کریم در میان آحاد جامعه، حرکت و تعالی در راستای تحقق آموزه‌های قرآنی در سرتاسر جامعه است که هرسال در حال افزایش پیوستن مساجد به این طرح می‌باشیم.
وی یادآور شد: این طرح در مساجد امام رضا(ع) مسجد شهدای شهرک شاهد، مسجد انقلاب، مؤسسه قرآنی عترت خراسان‌شمالی، مؤسسه قرآنی معراج و مسجد منطقه کوی امام حسین(ع) بجنورد برگزار می‌شود که جلسه محوری طرح مسجد امام رضا(ع) است.
هدایتی با اشاره به اعزام 215 روحانی به نقاط مختلف استان، افزود: از این تعداد 135 نفر روحانی بومی،20 نفر روحانی مستقر و 60 نفر از روحانیون قم و مشهد به نقاط مختلف شهرستان اعزام شدند.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه سرنوشت‌ساز است که باید تلاش کرد تا راه برون‌رفت از مشکلات را پیدا کرد، گفت: روحانیون نقش بسزایی در توسعه برنامه‌های قرآنی و فرهنگی دارند و باید تلاش کنند تا با اطلاع‌رسانی از ثمرات برگزاری این برنامه‌ها مردم را به حضور در آنها ترغیب و تشویق کنند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان، یادآور شد: مبلغان اعزامی در سطح شهرستان علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سه نوبت نماز جماعت در مساجد، سخنرانی، تفسیر قرآن و برگزاری مراسم احیا را برعهده داشتند و با ایجاد فضایی معنوی در ماه مبارک رمضان زمینه استفاده بهتر از برکات این ماه را برای مردم فراهم کردند.
هدایتی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ به عنوان موضوعات مهم جامعه هیچ‌گاه از هم جدا نیست، خاطرنشان کرد: روحانیون در سخنرانی‌های خود در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مؤلفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را برای مردم بیان می‌کنند.
انتهای پیام

captcha