هرمزگان؛ میزبان دومین همايش ملی نهج‌البلاغه
کد خبر: 3812830
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

هرمزگان؛ میزبان دومین همايش ملی نهج‌البلاغه

گروه معارف ــ معاون پژوهشی مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس از برگزاری دومین همایش ملی نهج‌البلاغه در مهرماه ۹۸ در هرمزگان خبر داد و گفت: آخرین‌مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان در این همایش ۱۵ مردادماه سال جاری است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سمیه احمدی، معاون پژوهشی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس، ظهر امروز، یکشنبه، 29 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از برگزاری دومین همایش ملی نهج‌البلاغه در مهرماه ۹۸ در هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: این همایش برای دومین سال با محوریت نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تلاش شده است با توجه به تجربیات به‌دست‌آمده از همایش نخست این همایش باکیفیت بیشتر برگزار شود، افزود: همایش ملی نهج‌البلاغه باید به‌عنوان یک رویداد جدی و تأثیرگذار دنبال شود.
معاون پژوهشی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس ادامه داد: این همایش عرصه‌ای برای بروز توانمندی‌های جوانان و بانوان بوده و هدف از برگزاری آن جذب بیشتر نسل جوان به سمت قرآن و نهج‌البلاغه است به‌گونه‌ای که جوانان فرصتی داشته باشند و احساس، ذهنیت و توانمندی خود را در باب عترت عرضه کنند.
احمدی ابراز کرد: فقه، کلام و فلسفه سیاسی، سبک زندگی رهبری و مدیریت جهادی، نظام محاسباتی ایمان محور و مردم‌سالاری دینی از شاخص‌ترین محور‌های موضوع نخست این فراخوان است.
این مقام مسئول ابراز کرد: مبانی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی، رابطه حکومت و اخلاق، مفاهیم سیاسی اجتماعی صبر، مقاومت، عزت، بصیرت و زهد، آرمان‌گرایی واقع‌بینانه و دشمن‌شناسی و نفوذ را از دیگر محور‌های موضوعی تأثیر نهج‌البلاغه بر اندیشه و سیره سیاسی حکومتی مقام معظم رهبری برشمرد.
معاون پژوهشی مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس اضافه کرد: نظریه نظام انقلابی، دولت سازی، جامعه‌پذیری و تمدن سازی اسلامی، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و روابط خارجی، استقلال و آزادی و سبک زندگی نیز از محور‌های موضوع «نهج‌البلاغه و گام دوم انقلاب» است.
وی آخرین‌مهلت ارسال آثار را ۱۵ مردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به آدرس اینترنتی alzahrahormozgan.ir مراجعه کنند.
احمدی اظهار کرد: محققین و پژوهشگران طلبه و دانشجو برای شرکت در این فراخوان باید آثار خود را به آدرس استان هرمزگان، بندرعباس، خیابان آیت‌الله غفاری، روبروی فرهنگسرای طوبی، مدرسه علمیه الزهرا (س) ارسال نمایند.
معاون پژوهشی مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) در پایان گفت: آیین اختتامیه دومین همایش ملی نهج‌البلاغه به همراه تجلیل از صاحبان آثار برگزیده ۱۰ مهرماه سال ۹۸ در بندرعباس برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha