مسابقه پیامکی «رمضان با قرآن» در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3812862
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

مسابقه پیامکی «رمضان با قرآن» در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: مسابقه پیامکی رمضان با قرآن با هدف شناخت و آیات نماز در این استان برگزار می‌شود.

مسابقه پیامکی «رمضان با قرآن» در اردبیل برگزار می‌شودالله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه مسابقه بزرگ پیامکی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «رمضان با قرآن» برگزار می‌شود، افزود: این مسابقه با هدف شناخت آیات نماز و تدبر و تأمل در آیات قرآن در ماه مبارک رمضان طراحی شده است.

وی با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان در این مسابقه از اول ماه رمضان تا ۲۰ خردادماه فرصت دارند در این مسابقه ثبت نام کنند، افزود: به افرادی که به سؤالات این مسابقه پاسخ صحیح بدهند به صورت کشوری جوایزی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تربیت و تبلیغ مسابقه پیامکی آیات نماز در دانشگاه‌ها و مدارس، مساجد و تکایای استان اردبیل است افزود: نماز در زندگی انسان‌ها و پیشگیری از مفاسد اجتماعی تأثیر مهمی دارد به طوری که ماه رمضان با بحث عبادت همراه است و بهترین عبادت در ماه رمضان خواندن نماز است.

عبدی با بیان اینکه نشست‌های متعددی در رابطه با احکام نماز، آثار نماز، رمز و راز نماز برگزار شده است، افزود: متأسفانه تبلیغ نماز در جامعه یکی از مشکلات جامعه است چرا که کارهای متعددی در بعد نماز انجام داده ایم ولی در بحث اقامه نماز هنوز به حالت ایده آل در جامعه نرسیده ایم و این تلاش و مسئولیت تمامی  دستگاه‌های فرهنگی را اعم از معلمان و مربیان را می‌طلبد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با بیان اینکه خوشبختانه از سوی دستگاه‌های اجرایی، نماز اول وقت با حضور روحانیون و امام جماعت برگزار می‌شود، افزود: ترویج نماز در تمامی اقشار جامعه مطرح است به طوری که یکی از برنامه های ستاد اقامه نماز سازماندهی فعالان نماز است.

وی از برگزاری طرح یاوران نماز طی سه سال اخیر خبر داد و افزود: این طرح امسال به صورت مداوم برگزار می‌شود و در این راستا سعی داریم از نظرات صاحب نظران و اساتید و علما و والدین فرزندان استفاده کنیم.

انتهای پیام

captcha