الگوی صحیح مد اسلامی مطابق با نیاز بانوان را در پیش گرفتیم
کد خبر: 3812880
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
نمایشگاه چهاردهم/

الگوی صحیح مد اسلامی مطابق با نیاز بانوان را در پیش گرفتیم

گروه فرهنگی- یک طراح لباس گفت: با خلق پوشش‌های نو برای همه سلیقه‌ها و مطابق با نیاز بانوان الگوی صحیح مد اسلامی را در پیش گرفتیم.

الگوی صحیح مد اسلامی مطابق با نیاز بانوان را در پیش گرفتیمحوریه وارسته در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال 91 با محوریت ترویج حجاب اسلامی به زیباترین و راحت‎ترین شکل، همچنین با متدهای بسیار قوی، الگوهایی کاملا نو و انحصاری را برای اولین بار در ایران به ثبت رساندیم و خالق سبک جدیدی از چادرمانتو و مانتوی شالدار در ایران هستیم.

وی ادامه داد: طراحی‌های لباس‌های حجاب ما در حوزه زنانه و دخترانه با ابتکاری خلاقانه به سبک زبان تصویر و بررسی ترندهای جهانی، زیبایی و راحتی در تمام شرایط اجتماعی، با پوشش‌های بی‌نظیر و در خور شان بانوان ایرانی همراه شد. از جمله این تولیدات می‌توان به چادرهای زنانه، مانتوهای شالدار، پیراهن‌های مجلسی پوشیده، پیراهن‌های پوشیده دخترانه از سن تکلیف و ملزومات عروس که از لباس‌های این بخش در نمایشگاه رونمایی شد، اشاره کرد.

وارسته عنوان کرد: چادرهای زنانه در طرح و رنگ متنوع برای اولین بار در کشور با توجه به آنتومی بدن بانوان ایرانی در مبحث الگوسازی و طراحی، همچنین با رعایت تمامی نیازهای بانوان امروزی در زمینه حجاب کامل و راحت، مانتوهای شالدار با طراحی انحصاری و مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی، همچنین با توجه به نگاه ویژه به پوشش بانوی مسلمان و رعایت تمام موازین اسلامی در الگو و دوخت ویژه و منحصر به فرد همراه است.

این طراح لباس افزود: پیراهن‌هایی که توسط ما طراحی می‌شود پیراهن‌هایی پوشیده براساس نیاز بانوان جهان‌اسلام و الگوهای استاندارد جهت انتقال تفکر پوششی نو به جهان اسلام است، همچنین تناسب چشم‌انداز طرح و مدل با انواع رنگ و جزئیات اثر و به کارگیری علم زبان تصویر جهت ایجاد ترکیب دلنشین در چشم ببیننده از دیگر ویژگی‌های این نوع لباس‌ها است.

وی عنوان کرد: در خصوص لباس‌های پوشش دختران نیز باید گفت، این لباس‌ها با طراحی منحصر به فرد با توجه به نیازهای دختران امروزی همراه است، استفاده از ذهنیت کودکان و نوجوانان از لباس‌های رویایی و پرنسسی در پیراهن‌های پوشیده و به کارگیری الگوهای استاندارد، در نظر گرفتن طرح و رنگ در چادرهای دخترانه و راحتی استفاده جهت جذب و علاقه آنان به حجاب از جمله ویژگی‌های لباس‌های حجاب دخترانه است.

وارسته اضافه کرد: ملزومات عروس نیز شامل پیراهن‌های پوشیده، مناسب مراسم‌های عقد و عروسی با استفاده از الگوهای پیشرفته، شامل دستکش و آستینچه و... است.

این طراح لباس خاطرنشان کرد: طراحی این نوع لباس‌ها زمانی شکل گرفت که در جامعه کمبودی در ارتباط با پوشش باحجاب بانوان احساس کردیم، این پوشش اما پوششی رنگی، زیبا و شکیلی که به دنبال آن بودیم نبود. بنابراین طراحی‌های باحجاب متناسب با نیاز روز بانوان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه وجه تمایز این سبک پوشش با سایر پوشش‌های حجاب در کشور این است که در طراحی این لباس‌ها از رنگ بهره می‌بریم، عنوان کرد: از الگوهای کاملا جدید با طراحی نو، همچنین از زبان تصویر استفاده می‌کنیم. در واقع باید گفت رنگ و ترکیب‌بندی از ویژگی کار ماست، در این صورت کار شکیل و زیبا می‌شود، با روحیه زنانگی بانوان در ارتباط است و براساس نیازسنجی انجام گرفته نیاز تقریبا همه نوع و قشر از بانوان را دربرگیرد.

وارسته در ادامه گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، متوجه شدیم پوششی که مخصوص دختران نوجوانی که به سن تکلیف رسیده‌اند و تمایل و رغبت به، بر تن کردن حجاب داشته باشند وجود ندارد و بر همین اساس آغاز به طراحی برای دختران کردیم و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

این طراح لباس افزود: مادران با ذوق فراوانی به سمت این پوشش می‌آیند، چرا که فرزندشان می‌توانند در عین باحجابی اما از پوشش زیبا نیز بهره‌مند شوند و نکته حائز اهمیت این است که کودک از زمان کودکی با یک حجاب زیبا آشنا می‌شود و با اشتیاق چادر بر سر می‌کند.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه در دانشگاه رشته نقاشی خوانده‌ام، همیشه وقتی طراحی‌هایم را بر روی کاغذ و یا بوم می‌آوردم تمایل داشتم بر تن بانوان نیز ببینم و این طرح‌ها بصری و کاربردی شوند. در دوران دانشگاه نیز طراحی‌هایم را بر روی مانتو و شال می‌بردم. باید گفت خلاقیت در نقاشی باعث شد این طرح‌ها از بابت فرم و رنگ نسبت به کارهای بازاری قوی‌تر باشند و با تحصیل در این رشته، به صورت ویژه و پررنگ تر در این حوزه به فعالیت پرداختم.

وارسته خاطرنشان کرد: زمانی که تنها در بخش بزرگسال به فعالیت می‌پرداختیم، بسیاری از بانوان عنوان می‌کردند که چادر باید به همان شکل سنتی خود باقی بماند و حفظ شود. اما نظر ما این بود بانویی که چادری است و قصد دارد در این جامعه به فعالیت بپردازد و یا خانمی که دارای فرزند است، نمی‌تواند این چادر ساده را با خود حمل کند و در نهایت باعث می‌شود در یک بازه زمانی چادر خود را کنار بگذارند.

این طراح لباس افزود: بر همین اساس در بحث طراحی و الگوی چادر، چین و... چادر آزاد و راحت سنتی به سبک چادرهایی که توسط ما طراحی می‌شود داده شد و در آن‌ها موتیف‌ طرح‌های سنتی به کار رفته است.

حجاب در مرحله اول باید در قلب بانوی مسلمان ظهور کند
وی در ادامه بیان کرد: نگاه من به حجاب یک نگاه اعتقادی کامل است. می‌توان گفت حجاب یک ارزش است، ارزشی که در مرحله اول باید در قلب یک بانوی مسلمان ظهور کند. زمانی که ارزش واقعی آن درک شود، دیگر تعصبی به پوشش نداریم و دستورات خداوند که فرموده «حجاب برای تو و برای امنیت و آرامش تو خوب است» را می‌پذیریم.

وارسته تصریح کرد: بر همین اساس با طراحی چنین لباس‌های حجاب تمایل داریم دختران نوجوانی که به سمت این نوع طرح‌ها می‌آیند حجاب واقعی، عشق و ارزش آن را بپذیرند و این موضوع القا شود که زیبایی در عین سادگی و پذیرفتن دستورات خداوند، بسیار زیباست.

انتهای پیام

captcha