ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن در اصفهان موجود است
کد خبر: 3812885
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن در اصفهان موجود است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو شورای شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان ظرفیت همراهی و همگامی با برنامه‌های معنوی و مذهبی را دارد، گفت: دستگاه‌های متولی باید تلاش کنند تا مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی بیشتری در اصفهان برگزار شود.

ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری و بین‌المللی در اصفهان موجود است

به گزارش ایکنا از اصفهان، پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای شهر اصفهان در بازدید از غرفه ایکنا در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان اظهار کرد: شورای پنجم با توجه به رویکرد خود و شعارهای زمان انتخابات، فعالیت‌های فرهنگی را پایه و اساس همه موضوعات می‌داند و در مجموع، تمام خروجی‌های عمرانی و ساخت‌وسازها بر اساس سیاست‌های فرهنگی اعم از مباحث مربوط به مسائل مذهبی و نیز مسائل مربوط به فرهنگ اصیل ایرانی تدوین می‌شود.
وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی که در کمیسیون فرهنگی شورا انجام می‌شود، بر اساس ترویج فرهنگ قرآنی و شیعی است و خیلی خوب پیش می‌رود. از آنجا که فعالیت‌های فرهنگی زود بازده نیست، طی دو سه سال آینده، این برنامه‌ریزی‌های فرهنگی از جمله در ارتباط با گذر فرهنگی چهارباغ به ثمر خواهد نشست.
این عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در شب‌های ماه مبارک رمضان، برنامه شبی با قرآن در چهارباغ است که نشان می‌دهد این گذر فرهنگی نیز می‌تواند همراه و همگام قرآن و برنامه‌های معنوی و مذهبی باشد. امیدواریم نتیجه همه این فعالیت‌ها، هدایت جامعه به سوی آن چیزی باشد که خداوند در فطرت انسان نهاده است.
شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی شهرداری در سال 97 نسبت به سال قبل از آن، 40 تا 50 درصد و در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 30 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه درآمد شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت‌و‌ساز تأمین می‌شود، گفت: وقتی در سراسر کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد، ساخت‌و‌ساز کمتر انجام شده و رکود اقتصادی به شهرداری‌ها نیز کشیده می‌شود، بنابراین شهرداری‌ها درآمد آنچنانی ندارند و قطعا اعتبارات تخصیص یافته به فعالیت‌های فرهنگی کم است، البته بودجه‌ای که در سال‌های قبل تصویب شده، با توجه به رویکرد فرهنگی شورای شهر افزایش یافته است.
این عضو شورای شهر اصفهان تصریح کرد: به نظر من، مسابقات قرآن کشوری و بین‌المللی کمتر در اصفهان برگزار شده است و دستگاه‌های متولی باید دنبال این باشند که مسابقات کشوری و بین‌المللی را بیشتر در اصفهان برگزار کنند. شورای شهر و شهرداری نیز با توجه به رویکرد خود هر جا که نیاز باشد، می‌توانند تسهیل‌گر تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌های متولی باشند.
انتهای پیام

captcha