کیفرخواست متخلفان کلینیک چشم پزشکی تابان قم صادر می‌شود
کد خبر: 3812902
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم:

کیفرخواست متخلفان کلینیک چشم پزشکی تابان قم صادر می‌شود

گروه اجتماعی ــ سید حسن عادلی گفت: تکلیف پرونده و متخلفان چشم پزشکی تابان قم تا آخر این هفته مشخص می‌شود.

کیفرخواست متخلفان کلینیک چشم پزشکی تابان قم صادر می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، 31 فروردین ماه 11 نفر از افرادی که به چشم پزشکی تابان قم مراجعه کرده بودند، دچار مشکل بینایی شده که متاسفانه در این حادثه 11 نفر آنها دچار مشکل شدند.
بعد از شکایات صورت گرفته به سازمان نظام پزشکی استان قم، این سازمان وارد عرصه شد و اقدام به بررسی پرونده‌ها کرده است.
سید حسن عادلی امروز در جمع خبرنگاران گفت: گزارش این مرکز چشم پزشکی 5 اردیبهشت به سازمان نظام پزشکی گزارش شد که در تاریخ 8 اردیبهشت ماه تمامی اتاق های عمل این مرکز پلمب شدند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم افزود: بررسی‌ها نشان داد که عفونت‌ها با یک میکروب فرصت طلب در اتاق عمل، باعث آسیب دیدگی و کم بینایی و حتی نابینایی بیماران شده است.
وی گفت: در حال حاضر پنج پرونده در دادسرا تشکیل و سه پرونده نیز به هیئت بدوی ارسال شده است که دفاعیات متهمان نیز گرفته شده و کارشناسان نظام پزشکی در حال پیگیری موضوع هستند.
عادلی تصریح کرد: طبق بررسی ها امیدواریم که تا آخر این هفته بتوانیم نتیجه کلی پرونده‌ها را اعلام و کیفرخواست را صادر کنیم که حتما به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با اشاره به حساسیت‌های ایجاد شده در استان در خصوص این پرونده گفت: این حساسیت‌ها به جا بود و هم دانشگاه علوم پزشکی قم، هم نظام پزشکی و هم مسئولان استان پیگیر موضوع بودند و امیدواریم که پرونده به خوبی دنبال شود.
وی با اشاره به خطای پزشکی در دنیا گفت: این موضوع یک اتفاق شایع در تمام دنیاست و در کشوری مثل آمریکا سومین عامل مرگ، خطای پزشکی است، البته باید سیستم اصلاح شده و هدف ما نیز غیر از اینکه بتوانیم از حقوق بیماران دفاع کنیم، این است که بتوانیم عواملی که باعث بیماری شده‌اند را شناسایی و با برخورد، از بروز اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم.
وی گفت: البته نکته مهم این است که رسیدگی به این اتفاق باید به گونه ای باشد که به سیستم بهداشت و درمان و اعتماد مردم خدشه ای وارد نشود، چرا که این امر بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.
عادلی استان قم را یک استان مهم در امر گردشگری سلامت توصیف کرد و گفت: در این زمینه نیز باید مراقب باشیم که به این موضوع خدشه ای وارد نشود و از سویی نیز مراکزی که در راستای خدمات رسانی به گردشگران و توریست ها تلاش می کنند، ضربه ای به این امر مهم وارد نسازند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در پاسخ به این سوال که آیا تخلیه چشمی صورت گرفته است گفت: هیچ تخلیه چشمی صورت نگرفته و هیچ حکمی نیز در مورد هیچ فرد و یا کلینیک صادر نشده است.
انتهای پیام
captcha