ارائه بیش از ۲۸۰۰ کتاب در سالن کارنامه نشر علوم قرآنی
کد خبر: 3812933
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
حسینی‌پور خبر داد:

ارائه بیش از ۲۸۰۰ کتاب در سالن کارنامه نشر علوم قرآنی

گروه ادب ــ مدیر عامل خانه کتاب از ارائه و نمایش بیش از ۲۸۰۰ عنوان کتاب در سالن کارنامه نشر علوم قرآنی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد.

ارائه بیش از ۲۸۰۰ کتاب در سالن کارنامه نشر علوم قرآنی

نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل خانه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره بخش کارنامه نشر قرآن گفت: با توجه به اینکه مؤسسه خانه کتاب هم مجری جوایز مختلف کتاب بوده و هم بانک اطلاعاتی و تحلیل محتوایی حوزه کتاب را داراست؛ از این رو امسال کتاب‌های حوزه دین، قرآن، فقه، اصول و سایر رشته‌های علوم قرآنی را به صورت کارنامه نشر ۹۷ این حوزه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به نمایش گذاشته است.
وی افزود: این بخش به آسیب‌شناسی این حوزه از طریق محققان و پژوهشگران کمک کرده و اصحاب رسانه نیز می‌توانند به نوع دیگر کارنامه نشر قرآنی را تحلیل و بررسی کنند که به عنوان مثال چرا در بخش علوم قرآنی در کتاب سال جمهوری اسلامی اثر برگزیده نداشته است.
حسینی‌پور ادامه داد: در سالن کارنامه نشر، ۲۸۸۷ عنوان از کتاب‌های چاپ نخست حوزه دین و علوم قرآنی در سال ۱۳۹۷ به نمایش گذاشته شده است و قرآن‌های چاپی که از سال ۵۷ تا ۹۷ در کشورمان چاپ شده با ترجمه‌ها و خط‌های گوناگون ارائه شده است. در میان این قرآن‌ها، مصاحف نفیسی نیز ارائه شده است.
وی در ادامه گفت: به دلیل اهمیت موضوع تحلیل و آسیب‌شناسی نشر قرآنی در کشور، خانه کتاب با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای نخستین بار، سالن کارنامه نشر علوم قرآنی را به نمایش گذاشت.
مدیر عامل خانه کتاب در ادامه بیان کرد: در کنار این بخش، نشست‌های تخصصی نیز در حوزه نشر قرآنی برگزار می‌شود و محققان و پژوهشگران این حوزه در غرفه خانه کتاب حضور خواهند یافت. البته ما اعلام آمادگی کردیم تا در سایر حوزه‌ها نیز خدماتی را ارائه کنیم، حتی آمادگی داریم چهل سال آمار نشر علوم قرآنی را ارائه دهیم و براساس آن تحلیل‌هایی ارائه شود که سیر نشر علوم قرآنی ما به چه سمتی حرکت می‌کند.
انتهای پیام

captcha