انقلاب اسلامی اقتدار آمریکا و اسرائیل را شکسته است
کد خبر: 3812945
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴
حجت‌الاسلام رفیعی:

انقلاب اسلامی اقتدار آمریکا و اسرائیل را شکسته است

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد تفسیر حوزه گفت: امام راحل، اقتدار اسرائیل و آمریکا را در دنیا شکست، روزی کسی اسم اسرائیل را نمی‌توانست بر زبان بیاورد ولی امروز 400 موشک از غزه به سمت آن پرتاب می‌شود البته مسلمین آغازگر هیچ جنگی نیستند.

انقلاب اسلامی اقتدار آمریکا و اسرائیل را شکسته استبه گزارش ایکنا حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع زائران و نمازگزاران حرم حضرت معصومه(س) گفت: فردی نزد آیت الله ملکی تبریزی آمد و از گناه چشم خود گلایه کرد و درخواست کرد تا راهی برای رفع این معضل ارائه دهد و ایشان فرمود برو چشمت را قانع بار بیاور زیرا اگر قانع شد به همسرت قناعت می‌کنی بنابراین قناعت صرفاً برای مال نیست.
وی افزود: اگر کسی موحد باشد اولین اثر آن مسئولیت اعضا است و هر چیزی را نمی‌بیند و نمی‌شنود و روزه‌های ما گاهی براثر همین گناهان کم اثر می‌شود.
رفیعی بیان کرد: فردی همراه امام صادق(ع) بود و در همان حال فحشی به یک فردی که مادرش کافر بود داد و امام آنچنان او را طرد کرد که دیگر جرئت نداشت همراه امام برود؛ زیرا حتی اگر کسی کافر هم باشد ازدواج مخصوص خودشان را دارند.
وی با بیان اینکه شش اثر در زندگی موحد وجود دارد که عدم تکبر و احساس فقر از جمله آن است تصریح کرد: انسان موحد، احساس استقلال ندارد و مانند قاورن منم منم نمی‌کند؛ در سوره قلم، حدود 17 آیه به داستان اصحاب الجنة(باغ) اشاره شده است، فرزندان صاحب این باغ بعد از درگذشت پدرشان تصمیم گرفتند که هیچ مقداری از محصولات این باغ را به فقرا ندهند و صبح هنگام وقتی مخفیانه به باغ رفتند دیدند همه آن سوخته و نابود شده است. در این هنگام گفتند وای بر ما که طغیان کردیم؛ ظالم بودیم و بد کردیم و بعد هم همدیگر را ملامت و توبه کردند.
وی افزود: کسانی که اهل کار خیر هستند برای بعد از مرگشان هم فکری بکنند زیرا برخی وارثان بدتر از حارثان هستند؛ وقف کنید یا به کسی بسپرید تا برای شما خیرات کند.
وی تاکید کرد: کسانی که دستان می رسد از اموالتان به فرا کمک کنید زیرا هر چه دارید لطف و فضل خداست و نباید تصور کنید برای خودتان است مخصوصا هر کسی باید به فامیل خودش رسیدگی کند و صرفا هم به اطرافیان توجه نکند بلکه به همه فقرا کمک کند.
رفیعی فرمانبری را از دیگر ویژگی های موحد برشمرد و افزود: شجاعت از دیگر ویژگی‌هاست؛ خدا فرموده که از من بترسید و دیگر از هیچ کسی نترسید؛ امام خمینی(ره) واقعا شجاع بود و ذره‌ای حب ریاست و غیرخدا در وجود ایشان نبود و به همین دلیل فرمود آمریکا غلطی نمی‌تواند بکند.
این استاد حوزه تصریح کرد: توکل از دیگر ویژگی‌های مؤمن است و اگر کسی توکل داشته باشد جایی برای توکل به دشمن و غیرخدا وجود ندارد همچنین ویژگی دیگر انسان موحد آن است که می‌داند در نهایت به سوی خدا بازخواهد گشت.

انتهای پیام

 

 

captcha