تولید انیمیشن «هبوط» با بهره‌گیری از آیات قرآن در سمنان
کد خبر: 3813006
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

تولید انیمیشن «هبوط» با بهره‌گیری از آیات قرآن در سمنان

گروه فرهنگی ــ مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تولید ‌انیمیشن «هبوط» با همکاری این دفتر و با هدف ترویج مفاهیم قرآنی از طریق بهره‌گیری از زبان هنر در استان خبر داد.

تولید فیلم انیمیشن «هبوط» با بهره‌گیری از آیات قرآن در سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران از تولید انیمیشن «هبوط» با همکاری این دفتر و با هدف ترویج مفاهیم قرآنی از طریق بهره‌گیری از زبان هنر در سمنان خبر داد و گفت: این فیلم کوتاه به کارگردانی رضا حاجی‌زاده مقدم فیلم‌ساز تولید و در آن ماهیت شیطان و چگونگی هبوط آدم و حوا به زمین با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم به تصویر کشیده شده است.
وی اضافه کرد: این فیلم کوتاه به گونه‌ای تولید شده که در انتهای آن جریان هبوط را با ظهور حضرت مهدی(عج) برای بیننده تداعی می‌کند.
رضا حاجی‌زاده مقدم، فیلم‌ساز این انمیشیین با اشاره به اینکه مدت این فیلم(هبوط) سه دقیقه و ٣٠ ثانیه است و در تولید آن از شخصیت‌های استعاری به جای شخصیت‌های اصلی استفاده شده، متذکر شد: برای تولید فیلم مذکور ٤٥ روز زمان صرف کرده و از قرآن و عترت استفاده شده تا ماجرای هبوط آدم و حوا را در قالب انیمشین به تصویر بکشد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این فیلم، در تولید فیلم‌های کوتاه و بلند دیگری نیز مشارکت و همکاری داشته و علاوه بر این در تألیف شش جلد کتاب نیز نقش و فعالیت داشته  که تولید فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای «کبوتران دل و حرم» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان برای جشنواره داستان‌های کوتاه رضوی کبوتر حرم را از دیگر فعالیت‌های هنری خود برشمرد.

انتهای پیام

captcha