برپایی نمایشگاه قرآن نیازمند هم‌افزایی همه نهادها است
کد خبر: 3813034
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

برپایی نمایشگاه قرآن نیازمند هم‌افزایی همه نهادها است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن صرفاً متعلق به ارشاد نیست، گفت: وقتی نمایشگاه قرآن و عترت، در فضایی مثل نمایشگاه بین‌المللی قرار می‌گیرد، معنایش این است که یک استان درگیر است اما وقتی وارد می‌شویم، می‌بینیم که یک مجموعه بیشتر در این قضیه سهیم نبوده است.

مقدمی

به گزارش ایکنا از خوزستان، قاسم مقدمی، رئیس اداره قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان شب گذشته 29 اردیبهشت‌ماه همزمان با آخرین روز از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت با حضور در غرفه خبرگزاری قرآن در گفت‌وگو با این رسانه گفت: جای تقدیر دارد که نمایشگاه قرآن هر ساله با حضور پرشور مردم برقرار است. مجموعه ارشاد، معاونت قرآن، غرفه‌داران و همه کسانی که به نوعی در برگزاری نمایشگاه سهیم هستند و دیده نمی‌شوند، زحمات زیادی برای این کار کشیده‌اند.

وی با اشاره به آیه «لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا»(بقره، 286) گفت: بالاخره خداوند به اندازه توان و وسع هر کس به او تکلیف می‌کند. دوستان زحمت خود را کشیدند. تصور بنده این است که یک دست صدا ندارد و لازم است وحدت و هم‌افزایی در برگزاری نمایشگاه قرآن؛ این اتفاق بسیار مهم، در استان بسیار مهمی مثل خوزستان ملموس‌تر باشد.

مقدمی با بیان اینکه این رویداد متعلق به ارشاد نیست؛ گفت: وقتی نمایشگاه قرآن و عترت، در فضایی مثل نمایشگاه بین‌المللی قرار می‌گیرد، معنایش این است که یک استان درگیر است اما وقتی وارد می‌شویم، می‌بینیم که یک مجموعه بیشتر در این قضیه سهیم نبوده است. شاید برخی نهادها به صورت جزئی ورود داشته‌اند اما این ورودی نیست که شأن حقیقی قرآن و جایگاه استان باشد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: برپایی نمایشگاه یک کار قرآنی است و قرآن متعلق به همه نهادها است؛ چه نهادهای رهبری و چه دستگاه‌های دولتی که کارهای فرهنگی از جمله وظایف مصوب آنها است، همه باید در برپایی این رویداد ورود می‌کردند. برخی از نهادها مشارکت داشته‌اند؛ اما حضور آنها طوری نبوده که زیبایی و عظمت نمایشگاه قرآن را بیش از پیش نشان دهد بنابراین هم‌افزایی در این قضایا خیلی مهم است.

رئیس اداره قرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با اتفاقات جدیدی که در استان در حال رخ دادن است این هم‌افزایی شکل گیرد. الان هم نمایشگاه زیباست؛ استقبال مردم هم نشانگر آن است که نمایشگاه تأثیرگذار است و تمدید آن به مدت دو روز نشان می‌دهد این نیاز و عطش در بین مردم وجود دارد؛ اما مسئولان باید بیش از این همت کنند و برای یک رویداد استانی کمک کنند.

انتهای پیام

captcha