حال و هوای روزه‌داران فلسطینی به روایت تصویر
کد خبر: 3813080
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

حال و هوای روزه‌داران فلسطینی به روایت تصویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ سیزده سال از محاصره باریکه غزه در فلسطین اشغالی می‌گذرد و مسلمانان مدافع این مرز و بوم کماکان زیر تدابیر شدید امنیتی و بارش رگبار سلاح‌ها از زمین و آسمان به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند و سفره‌های افطار و وعده‌های سحرگاهی را بر روی ویرانه‌های حملات وحشیانه صهیونیست‌ها می‌گسترانند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ده‌ها هزار فلسطینی در ماه مبارک رمضان به ویژه روزهای جمعه برای عبادت در مسجدالاقصی به شهر قدس می‌روند. این در حالی است که تدابیر شدید امنیتی در شهر قدس اتخاذ شده و شمار زیادی از نیروهای نظامی صهیونیست در ورودی‌های منطقه قدیمی و محوطه مسجدالاقصی مستقر شده‌اند. نیروهای امنیتی برای نمازگزاران کرانه باختری که برای ادای فریضه دینی نماز جمعه به مسجدالاقصی می‌روند، محدودیت سنی گذاشته و از ورود مردان زیر 40 سال به این مسجد جلوگیری می‌کنند.

مسلمانان فلسطین هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی و قبه‌الصخره ضمن برپایی نماز جماعت، سفره‌های افطاری پهن می‌کنند و برای آزادی فلسطین از اشغال رژیم صیهیونیستی دعا می‌کنند. قبل از اذان مغرب، مسلمانان و زائران بیت‌المقدس در حیاط این مسجد حضور یافته و با برپایی حلقه‌هایی اقدام به تلاوت قرآن کریم می‌کنند و در انتظار اذان می‌نشینند تا با یکدیگر افطار کنند.

سیزده سال از محاصره باریکه غزه در فلسطین اشغالی می‌گذرد و مسلمانان مدافع این مرز و بوم کماکان زیر تدابیر شدید امنیتی و بارش رگبار سلاح‌ها از زمین و آسمان به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند و سفره‌های افطار و وعده‌های سحرگاهی را بر روی ویرانه‌های حملات وحشیانه صهیونیست‌ها می‌گسترانند. آشپزخانه خیریه زیارتگاه حضرت ابراهیم(ع) در شهر الخلیل کرانه باختری نیز که سال گذشته به همت آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) مرمت و بازسازی شد، در ماه مبارک رمضان پذیرای بالغ بر 5 هزار روزه‌دار فلسطینی است.

آمنه اسلامی 
انتهای پیام
captcha