ذات زیبایی دوستی انسان با هنر سیراب می‌شود
کد خبر: 3813106
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

ذات زیبایی دوستی انسان با هنر سیراب می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان هنر را از نیازهای بشر دانست و گفت: ذات زیبایی دوستی انسان با پرداختن به هنر سیراب می‌شود و اگر این هنر تقوا را در بر داشته باشد، به انسان قدرتی می‌دهد که هیچ کس توان رویارویی با آن را ندارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان شامگاه یکشنبه، 29 اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: باید از هنر برای هدایت انسان به سمت سبک زندگی مانند هنری که قرآن کریم در خود جای داده است، استفاده کرد.
وی با بیان اینکه گاهی یک بیت شعر، یک صحنه از فیلم و یا نمایش و یا جنبه‌های دیگری از هنر، به اندازه صدها اثر مکتوب می‌تواند تاثیرگذار باشد، افزود: به عنوان نمونه فیلم «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی جنبه‌های مبهمی از تاریخ اسلام را بازگو کرد که همه آثار مکتوب گذشته توان ارائه آن را نداشتند.
آیت‌الله حسینی شاهرودی، با بیان اینکه در هدایت انسان، قرآن بهترین شیوه‌ها را ترسیم کرده است، بیان کرد: خود قرآن جنبه‌های مختلفی از هنر را در خود دارد که نمونه ظاهری آن تلاوت آیات نور با صوت زیبا و دلنشین است و به نوعی همه شاخه‌های هنر را در خود دارد.
وی هنر را از نیازهای بشر دانست و گفت: ذات زیبایی دوستی انسان با پرداختن به هنر سیراب می‌شود و اگر این هنر تقوا را در بر داشته باشد، به انسان قدرتی می‌دهد که هیچ کس توان رویارویی با آن را ندارد.
نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: باید معیار هنرمندان معیار برتر باشد و این برتری با تقوا به دست می‌آید که منشاء همه برکات و آبادانی هاست و هر جا که فساد و سوء استفاده‌ای وجود دارد از بی‌تقوایی ناشی می‌شود.
وی با بیان اینکه رنگ خدایی داشتن، به معنای بهره‌گیری انسان از همه صفات الهی است، افزود: هنر یکی از ویژگی‌های انسان است که اگر پشتوانه خدایی داشته باشد، حماسه هنر و مقاومت را خلق می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت ایران اسلامی در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا که مدعی سردمداری دنیا را دارد، امروز با ترس و لرز می‌گوید که قصد جنگ با ایران و تعدی به آن را ندارد که این ناشی از هدایت قرآنی مبنی بر مجهز شدن به قوای جنگی است.
یادآور می‌شود؛ در این نشست از کتاب «از من خبر نمی‌پرسی» نوشته امجد ویسی رونمایی شد و تعدادی از هنرمندان مطالبات فرهنگی و هنری خود را مطرح کردند.
انتهای پیام

captcha