تشریح برنامه‌های اوقاف در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3813223
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
نمایشگاه چهاردهم/

تشریح برنامه‌های اوقاف در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های این اداره در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد پرداخت.

تشریح برنامه‌های اوقاف در نمایشگاه قرآن مشهدغلامرضا حجازی، مسئول غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همانند سال‌های گذشته با هدف ترویج فرهنگ وقف و معرفی برنامه‌های قرآنی این اداره در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت حضور یافته است.
وی افزود: در غرفه کودک و نوجوان به منظور آشنایی این قشر با سیره امامان و پیامبران و مسائل و مفاهیم دینی در قالب هنری مانند بازی عروسکی، اوریگامی و مسابقات مختلف طراحی شده است.
حجازی گفت: برگزاری مسابقات معرفتی برای بزرگسالان و نوجوان از دیگر مواردی است که صورت گرفته و به برندگان آن به رسم یادبود جوایزی اهدا می‌شود. با توجه به اینکه ماموریت اوقاف در سه بخش مسابقات قرآن، موقوفات و بقاع متبرکه است لذا غرفه وقف مهارت آموزی،کارآفرینی و اشتغال با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی به منظور ترویج وقف در این حوزه برپا شده است.
وی ادامه داد: در این غرفه با توجه به اینکه یکی از نیازهای روز جامعه ما موضوع کارآفرینی و اشتغال با هدف تربیت نیروی انسانی توانمند در راستای توسعه اشتغال و رونق تولید است، لذا سعی شده با حضور مشاوران نیت واقفان به این امر سوق داده شود.
ترویج وقف علم و فناوری در نمایشگاه قرآن
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت وقف علم و فناوری، برنامه‌ریزی در راستای ایجاد پایگاه‌های وقف علم و فناوری در مساجد، دانشگاه‌ها، اصناف، فعال‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ متمرکز شده که به شناسایی پروژه‌های علمی، فناورانه و نوآورانه می پردازد.
مسئول غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: وقف مصحف شریف از دیگر برنامه‌های اوقاف در نمایشگاه قرآن است که افراد خیر با پرداخت هدیه قرآن می‌تواند واقف شوند و از ابتدای بازگشایی نمایشگاه تاکنون 42 قرآن وقف شده است.
وقف برای تربیت و آموزش
وی ادامه داد: انجمن یاوران وقف با تایید اداره کل اوقاف خراسان رضوی در نظر دارد در قالب وقف مشارکتی و به همت خیرین مجتمع تربیتی آموزشی جهان اسلام را احداث نماید. مجتمع تربیتی آموزشی جهان اسلام با محوریت تربیت و آموزش در زمینی به مساحت 5 هکتار در حاشیه شهر مشهد در حال احداث است.
حجازی در تشریح برنامه‌های قرآنی این مجموعه در نمایشگاه افزود: اطلاع‌رسانی مسابقه مجازی صدای نور، ثبت نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اطلاع‌رسانی طرح حفظ مجازی قرآن کریم و مشاوره حفظ قرآن کریم از دیگر فعالیت‌ها در نمایشگاه قرآن است که تاکنون در طرح حفظ 86 نفر ثبت نام نموده‌اند.
وی گفت: همچنین فعالیت های علمی پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده علوم قرآنی در قالب آلبوم و پخش مانیتورینگ، ارائه فهرست و مشخصات بیش از ۵۰۰ پایان‌نامه دفاع شده در مقاطع کارشناسی و ارشد (۱۳۹۷-۱۳۹۳) به همراه گزارش نموداری، ارائه گزارش تصویری فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و پژوهشی دانشکده در سال‌های اخیر تبیین شده است.
حجازی ادامه داد: غرفه «گفتمان انقلاب اسلامی» دانشکده با بهره‌مندی از اساتید برجسته وحضور مستمر اعضای هیات علمی جهت مشاوره، پاسخ به شبهات و... و غرفه «وقف مشارکتی دانشکده» در راستای معرفی موقوفه قرآنی مشارکتی دانشکده و عملیات عمرانی ساختمان جدید در حال احداث در اقدسیه مشهد و ترویج فرهنگ وقف و جذب واقفین همراه با نمایش ماکت ساختمان جدید و ارائه بروشورهای مرتبط ارائه شده است.
وی گفت: در مجموع فعالیت‌های اداره کل اوقاف در سه ماموریت فرهنگی، عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه، فعالیت‌های قرآنی و مدیریت موقوفات در قالب برشور و بنرهای نصب شده در غرفه‌های این اداره در نمایشگاه قرآن اطلاع‌رسانی شده است.
انتهای پیام

captcha