اطعام 6 هزار نیازمند از محل نیات واقفین ملایر
کد خبر: 3813246
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
در ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

اطعام 6 هزار نیازمند از محل نیات واقفین ملایر

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از اطعام بیش از 6 هزار نفر نیازمند و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این اطعام دهی از محل نیات موقوفه سیف الدوله و عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) صورت می گیرد.

اطعام 6 هزار نیازمند از محل نیات واقفین ملایرپژمان جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در گفت و گو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در مجموع بیش از 150 میلیون تومان صرف اطعام دهی ماه رمضان می شود، افزود: در طول این ماه 7 نوبت در شب های جمعه و شب های قدر در محل سالن سلف سرویس مدرسه نمونه سیفیه اطعام دهی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در هر نوبت 600 نفر اطعام می شوند، ادامه داد: همچنین با همکاری سایر ادارات و نهادهای چون بهزیستی، کمیته امداد، سپاه و ... خانواده های نیازمند در حاشیه شهر شناسائی شده و در هر نوبت 150 پرس غذای گرم نیز بین این افراد توزیع می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اينكه اجرای طرح"هر مسجد و یا هر بقعه يك خانه" حرکتی ماندگار و موثر در تسریع بازسازی مناطق سیل ‌زده است، از کمک 50 میلیون تومانی بقاع متبرکه به سیل‌ زدگان لرستان خبر داد.
جعفری به اجرای طرح "هر مسجد، یک خانه" در ملایر اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه و مساجد، همواره پایگاه‌های اجتماعی مهمی در میان آحاد مختلف جامعه به‌ شمار می‌روند و از گذشته تاکنون برای گره‌گشایی از کار مردم پیشگام و پیشرو بوده‌اند.
وی با بیان اینکه اجرای طرح "هر مسجد و یا هر بقعه یک خانه" بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشوری گامی بزرگ در راستای این اقدام است، ادامه داد: بر همین اساس طبق وظیفه‌ای که برماست به هیأت امنای امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد اعلام شده تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در این زمینه جمع‌آوری کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به جمع‌آوری پنج عدد گاز آشپزخانه پنج شعله، چهار عدد یخچال، پنج تخته فرش 12 متری، 700 عدد قوطی شیر خشک، 500 کیلوگرم روغن جامد، یک تن برنج، مقادیری ماکارونی و حبوبات، لوازم بهداشتی و پوشک بچه در مجموع به ارزش 50 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این کمک‌ها جمع ‌آوری و به مناطق سیل ‌زده استان لرستان ارسال شد.
جعفری، افزود: در حال حاضر روند جمع ‌‌آوری کمک به سیل‌ زدگان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سطح بقاع متبرکه و مساجد همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha