گسترش فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان؛ راهکار مقابله با شبیخون فرهنگی
کد خبر: 3813285
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
رئیس فراکسیون زنان مجلس تأکید کرد:

گسترش فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان؛ راهکار مقابله با شبیخون فرهنگی

گروه سیاسی ــ فریده اولادقباد با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در میان نوجوانان و جوانان به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فراکسیون ارتباط و تعامل سازنده با وزارت آموزش و پرورش و تشکیل کمیته قرآنی است.

فریده اولادقباد؛ رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه استقبال مردم از نمایشگاه قرآن بسیار قابل توجه است، گفت: امیدوارم رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی اطلاع‌رسانی بیشتری را در این رابطه داشته باشند که هم خانواده‌ها و هم نسل نوجوان و جوان از نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی و دینی گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی که علیه کشورهای مسلمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان «شبیخون فرهنگی» یاد کرده‌اند، باید فعالیت‌های خود را در زمینه فرهنگی و دینی افزایش دهیم و هر چه در این زمینه کار کنیم، کم خواهد بود.

عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت گسترش فرهنگ قرآنی در میان نوجوانان و جوانان به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فراکسیون قرآن ارتباط و تعامل سازنده با وزارت آموزش و پرورش و تشکیل کمیته قرآنی است و تلاش کرده به مباحث پرورشی و ضرورت توسعه روخوانی و روانخوانی قرآن در مدارس و ارائه مقاهیم و آموزه‌های قرآنی به دانش‌آموزان ورود پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اگر بتوانیم این مسئله را به خوبی عملیاتی کنیم به سمت ایجاد سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی حرکت کرده‌ایم؛ یکی از ملزومات این امر تربیت و تقویت مربیان حرفه‌ای قرآن در مدارس به ویژه در پیش دبستانی و مقطع ابتدایی است چراکه باید کودکان را به سمت مفاهیم قرآن جذب کنیم.

اولادقباد در پایان با بیان اینکه مربی حرفه‌ای قرآن در مدارس بسیار کم است، گفت: یک معلم مقطع ابتدایی باید بتواند قرآن را به دانش‌آموزان آموزش دهد.

انتهای پیام

captcha