تمدن اسلامی از طریق ایران و ترکیه در آسیای مرکزی توسعه‌یافته است
کد خبر: 3813321
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
ابراهیمی‌ترکمان در دیدار با خالد ارن:

تمدن اسلامی از طریق ایران و ترکیه در آسیای مرکزی توسعه‌یافته است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: دو کشور ایران و ترکیه این توانمندی را داشته‌اند که جلوه‌های نوین و تازه‌ای از تمدن اسلامی را به آسیای مرکزی عرضه کنند، لذا احیای این موضوع ضروری است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با خالد ارن، رئیس سازمان آرسیکا گفت: تمدن اسلامی از طریق ایران و ترکیه در آسیای مرکزی توسعه یافته است و دو کشور این توانمندی را داشته‌اند که جلوه‌های نوین و تازه‌ای از تمدن اسلامی را به آسیای مرکزی عرضه کنند، لذا احیای این موضوع ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خالد ارن، رئیس سازمان آرسیکا در جریان سفر به کشورمان جهت شرکت در مراسم اهدای جوایز برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی خوشنویسی، ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابراهیمی‌ترکمان با تشریح عملکرد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور گفت: این سازمان به منظور عرضه تصویری روشن از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به جهانیان با در اختیار داشتن ۸۵ نمایندگی فرهنگی در ۶۳ کشور از جهان، به فعالیت می‌پردازد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: عمده‌ترین وظیفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرای قانون موافقتنامه فرهنگی و برنامه مبادلات فرهنگی است؛ چراکه در دنیای امروز تعامل و تبادلات فرهنگی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان آرسیکا گفت: به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که پس از چندین سال همکاری مشترک بین دو سازمان، بازنگری بر مفاد این تفاهمنامه با توافق طرفین انجام شود.

وی بر ضرورت توسعه همکاری‌های فی مابین در حوزه تاریخی، فرهنگی و هنری تأکید کرد و افزود: تا به امروز با ۱۰۰ کشور جهان موافقتنامه فرهنگی در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی دو جانبه و چند جانبه به امضا رساندیم.

ابراهیمی‌ترکمان با تأکید بر لزوم معرفی اسلام حقیقی در جهان گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در چارچوب تنظیم روابط فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای جهان، مسئولیت گفت‌وگوی ادیان را نیز برعهده دارد و این سازمان با در اختیار داشتن نمایندگی‌های متعدد می‌تواند وظیفه اطلاع‌رسانی و معرفی اسلام حقیقی را در اقصی نقاط جهان به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه پس از فروپاشی اتحاد شوروی، بنیادگرایی اسلامی در آسیای مرکزی از اهمیت قابل توجهی برخوردار شده است گفت: تمدن اسلامی از طریق ایران و ترکیه در آسیای مرکزی توسعه یافته است و دو کشور این توانمندی را داشته‌اند که جلوه‌های نوین و تازه‌ای از تمدن اسلامی را به آسیای مرکزی عرضه کنند، لذا احیای این موضوع برای نجات دادن بشریت از درد و رنج‌های کنونی ضروری است.

توسعه مناسبات فرهنگی با کشورهای اسلامی

خالد ارن، رئیس سازمان آرسیکا در سخنانی، خواستار ارتقای فعالیت‌های فرهنگی بین دو کشور شد و گفت: ما علاوه بر توسعه مناسبات فرهنگی با کشورهای اسلامی به اقلیت‌های اسلامی نیز اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

وی از برگزاری جشنواره هنری در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان با حضور هنرمندان برجسته در رشته‌های مختلف صنایع دستی از کشورهای اسلامی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha