ارسال ۹۷۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی به سیل‌زدگان لرستانی
کد خبر: 3813362
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

ارسال ۹۷۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی به سیل‌زدگان لرستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل مدیریت بحران لرستان به اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از خطرات سیل اخیر لرستان اشاره کرد و گفت: در ۱۲ فروردین‌ماه امسال ۹۷۰ هزار پیامک تبلیغاتی در رابطه با سیل با هدف آگاه‌سازی و اقدامات پیشگیرانه ارسال شد.

ارسال ۹۷۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی به سیل‌زدگانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان دوشنبه، سی‎ام اردیبهشت در نشست خبری قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال بارشی امسال ۱۰۰ میلی‌متر بارش داشتیم که در اولین مورد آن در چهارم آبان، ۱۷ روستای توابع خرم‌آباد دچار آبگرفتگی شد.
وی به وقوع سیل ۴ و ۵ آذر در پلدختر اشاره کرد و افزود: در دی‌ماه نیز با توجه به شدت بارش‌ها در الیگودرز رانش زمین داشتیم به‌طوری‌که ۴۰۰ متر جاده ززوماهرو از بین رفت.
آقامیرزایی با ذکر این مطلب که در هفتم بهمن در تمام سیل‌ها اطلاع‌رسانی صورت گرفت، تصریح کرد: در ۱۲ فروردین ۹۷۰ هزار پیامک وقوع سیل ارسال شد.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تأکید بر این‌که در یازدهم فروردین کانون توجه به سمت پلدختر بود، بیان کرد: در روز ۱۲ فروردین ارتباط تلفنی و زمینی با پلدختر قطع شده بود و ۱۵ بالگرد آماده بود اما تا شب امکان حرکت بالگرد نبود لکن خانواده‌ای که در بابازدید گرفتار شدند نجات پیدا کردند.

۳۵ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر دچار خسارت شدند

وی با ذکر این مطلب که در ۱۲ فروردین برق ۱۱۴۵ روستا و آب شرب ۱۵ شهر و ۷۹۶ روستا قطع شد، ادامه داد: در حال حاضر تنها جایی که پاکسازی آن به‌طور کامل انجام نشده ۵۰۰ هکتار باغ انجیر پلدختر است.
آقامیرزایی به کمیته‌های ذیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اشاره کرد و افزود: کمیته برآورد خسارت، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته اجتماعی بهداشتی و مشارکت‌های اجتماعی، کمیته نظارت و بازرسی کمیته حمایت از تولید و کمیته فن‌آوری اطلاعات ذیل این قرارگاه تشکیل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران لرستان با تأکید بر این‌که ۳۵ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر دچار خسارت شد، گفت: تاکنون ۳۴ هزار واحد مسکونی ارزیابی و ۱۵ هزار مورد تشکیل پرونده صورت گرفته است.
وی با ذکر این مطلب که سیل ۷۸۰۰ میلیارد خسارت به بخش زیربنایی وارد کرد، افزود: ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت زراعی و دامی و در بخش صنعت و معدن و تجارت ۳۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل برآورد شده است.

انتهای پیام

captcha