جشنواره «فردا» حرکتی در جهت رونق تولید و تحقق شعار سال
کد خبر: 3813385
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
یک مستندساز بیان کرد:

جشنواره «فردا» حرکتی در جهت رونق تولید و تحقق شعار سال

گروه هنر ــ خسروی‌نژاد، مستندساز، با بیان اینکه در همه جای دنیا و به ویژه در کشورهای صاحب صنایع و فناوری شاهد هستیم که فیلمسازانی در قالب‌هایی همچون فیلم تبلیغاتی و مستند به تشریح و معرفی پیشرفت‌های صنعتی خود می‌پردازند، گفت: در ایران نیز جشنواره فیلم و عکس «فردا» از حرکت‌های مؤثر جهادی در عرصه سینماست که در جهت تحقق شعار سال یعنی «رونق تولید» حرکت می‌کند.

به گزارش ایکنا، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) در دوره پنجم با توجه بر نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» تأکید ویژه‌ای بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تولید ملی و حمایت از آن دارد؛ جشنواره‌ای که علاقه‌مندان به شرکت در آن در دو بخش دانشجویی و آزاد تا 30 تیرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. میرعباس خسروی‌نژاد از جمله مستندسازانی است که با ساخت فیلم «جام مسین» در دوره چهارم این جشنواره شرکت کرده و حائز رتبه برتر شده است؛
 
وی در مورد موضوع فیلمی که آن را به جشنواره «فردا» ارسال کرده بود گفت: «جام مسین» به صنعت خودروسازی ایرانی می‌پردازد و مقایسه‌ای میان این صنعت با جلوه‌هایی از هنر ایرانی همچون قلمزنی روی مس دارد.

وی ادامه داد: در واقع من با قیاس این دو حوزه صنعتی و هنری به این موضوع پرداختم که چه بهتر است ظرافت و خلاقیت هنر ایرانی که در عرصه‌ای همچون قلمزنی روی مس نمود دارد، وارد شود تا حداقل از نظر بدنه و فرم ظاهری خودروی ایرانی، شاهد شاهکار هنرمند ایرانی باشیم.

این مستندساز برگزاری جشنواره فیلم و عکس «فردا» را بسیار مؤثر برشمرد و گفت: در همه جای دنیا و به ویژه در کشورهای صاحب صنایع و فناوری شاهد هستیم که فیلمسازانی اصطلاحاً صنعتی‌کار در قالب‌هایی همچون فیلم تبلیغاتی و مستند به تشریح و معرفی پیشرفت‌های صنعتی خود می‌پردازند و در ایران نیز جشنواره فیلم و عکس «فردا» یکی از آن حرکت‌های مؤثر جهادی در عرصه سینما است که به جرئت می‌توانم بگویم نظیر ندارد.

خسروی‌نژاد افزود: من در دوره چهارم این جشنواره که در عسلویه برگزار شد حضور داشتم و از نزدیک شاهد تعامل خوب میان فیلمسازان و صنعتگران بودم که البته این امر باید همچنان تقویت شده و شاهد ارتباط نزدیک‌تری باشیم.

وی تأکید کرد: به نظر من باید دبیرخانه جشنواره در دوره پنجم پوشش مطلوب‌تری نسبت به گذشته در زمینه اطلاع‌رسانی و معرفی هر چه جامع‌تر این جشنواره داشته باشد تا جامعه هدف یعنی صنعتگران و فیلمسازان، با اطلاع و اشراف کامل به ماهیت این جشنواره، مشارکت حداکثری در آن داشته باشند.

این مستندساز در پایان گفت: عرصه فیلم مستند عرصه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است که فیلمساز برای درگیر شدن در آن نیازمند انگیزه و محرک‌هایی مضاعف است، باید بگویم جوایزی که این جشنواره سال گذشته برای برگزیدگان در نظر گرفته بود چندان مطلوب نبود و نمی‌توانست به فیلمساز حاضر در این جشنواره انگیزه لازم بدهد؛ چندان موافق افزایش مبلغ ریالی جوایز جشنواره نیز نیستم و پیشنهاد می‌کنم در کنار مبالغی که برای جایزه در نظر می‌گیرند، دبیرخانه جشنواره با جذب حامی از سوی برخی شرکت‌های و سازمان‌های صنعتی مرتبط، ادوات و ابزار مورد نیاز فیلمسازان که خوشبختانه در این زمینه نیز بومی‌سازی شده است در اختیار بگذارد تا فیلمساز بدون دغدغه و هزینه اضافی به کار خود ادامه دهد.

یادآور می‌شود، پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا) به دبیری بهزاد رشیدی مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha