غفلت از رونق تولید به رکود اقتصادی منجر می‌شود
کد خبر: 3813435
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
یادداشت/

غفلت از رونق تولید به رکود اقتصادی منجر می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ ــ نامگذاری شعار سال با عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده آن است که همچنان اولویت کشور مسئله اقتصاد است، پس برای تحقق این شعار وزین باید با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و مشورت با کارشناسان اقتصادی و حضور مستمر مسئولان در کارخانجات تولیدی کشور نسبت به رفع موانع تولید پیش قدم شد.

نامگذاری شعار سال با عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری نشان دهنده آن است که همچنان اولویت کشور مسئله اقتصاد است، پس برای تحقق این شعار وزین باید با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و مشورت با کارشناسان اقتصادی و حضور مستمر مسئولان در کارخانجات تولیدی کشور نسبت به رفع موانع تولید پیش قدم شد.

تحقق شعار رونق تولید در کشور به معنی تبدیل تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده انقلاب به فرصت برای توسعه و پیشرفت کشور است.

رهبر انقلاب به خوبی افق پیشرفت کشور را ترسیم کرده و معتقدند کشورمان به دلیل داشتن ذخایر عظیم مادی، معنوی و نیروی انسانی ماهر، به آسانی می‌تواند بر مشکلات اقتصادی موجود فائق آید.

به فرموده ایشان، تولید داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است، لذا چنانچه تولید ملی در کشور رونق گیرد و وابستگی به کالاهای مصرفی و کالاهای راهبردی کاهش پیدا کند، قطعاً اقتصاد کشور شکوفا و از حالت رکود خارج خواهد شد.

البته برای این کار کارشناسان مجرب به ویژه نخبگان جامعه به عنوان دیده‌بان رفع تنگناهای کشور، باید موانع تحقق شعار سال را در کشور احصاء و سپس برای رفع آن ایده‌های خوبی طراحی کنند؛ رونق تولید مسئله‌ای است که به سیاست‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت نیاز دارد و الزاماً نمی‌تواند در یک سال به همه اهداف رسید. اما می‌دانیم که ملت بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی با شعار «ما می‌توانیم»، به‌راحتی می‌توانند با تکیه بر نیروهای داخلی، داشتن روحیه جهادی و انقلابی مشکلات اقتصادی را مرتفع کند و در سال رونق تولید می‌توان تحریم‌های اقتصادی را به فرصتی راهبردی برای شکوفایی اقتصاد و قطع وابستگی‌ها به نفت تبدیل کنیم.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که برای تحقق شعار رونق تولید باید کار را آسان کرد و حتماً می‌بایست کاغذبازی اداری کنار گذاشته شود زیرا بروکراسی اداری مهمترین مانع بر سر راه رونق تولید در کشور است.

به قلم حسین عبدالعزیزی

captcha