۴۲ هزار حامی سرپرستی ۲۲ هزار فرزند یتیم در کرمان را برعهده دارند
کد خبر: 3813552
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

۴۲ هزار حامی سرپرستی ۲۲ هزار فرزند یتیم در کرمان را برعهده دارند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: هم اکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ حامی سرپرستی حدود ۲۲ هزار فرزند یتیم و محسنین در استان را برعهده دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از کمیته امداد استان کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، روز گذشته، 31 اردیبهشت‌ماه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در راستای کمک به نیازمند در ماه مبارک رمضان طرح‌های ویژه‌ای برگزار می‌کند، گفت: طرح‌ اکرام ایتام و اطعام نیازمندان، محسنین، همیان «مشارکت در تهیه مواد غذایی مورد نیاز محرومان»، مولا شفا «حامی‌یابی برای کمک به بیماران صعب‌العلاج»، مفتاح‌الجنة و فطریه و کفارات را از جمله طرح‌های مشارکتی کمیته امداد در ماه رمضان است.
وی با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای کمک بیشتر به محرومان است، بیان کرد: حدود نیمی از حامیان ما در ماه مبارک رمضان جذب این نهاد شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با عنوان اینکه هم اکنون 42 هزار و 500 حامی سرپرستی حدود 22 هزار فرزند یتیم و محسنین در استان کرمان را برعهده ‌دارند، اظهار کرد: 4 هزار فرزند یتیم در استان حامی ندارند و انتظار می‌رود که مردم خیر استان در ماه مبارک رمضان حامی این کودکان شوند.
صادقی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار حامی جدید به جمع حامیان کمیته امداد پیوستند، بیان کرد: تعدادی از این حامیان از استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور حمایت ایتام تحت حمایت این نهاد را عهده‌دار شدند که 102 نفر از این حامیان خارج از کشور هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به موضوع ساماندهی زکات فطریه در استان کرمان گفت: متولی جمع‌آوری زکات فطریه شورای زکات استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان است.
وی با بیان اینکه دبیری شورای زکات استان کرمان به‌عهده کمیته امداد گذاشته‌ شده است، تأکید کرد: انتظار داریم همه مردم زکات خود را به این ستاد متمرکز اختصاص دهند تا به‌خوبی در زمینه‌های پیش‌بینی‌شده برای محرومان و نیازمندان هزینه شود.
انتهای پیام

captcha