آیین اختتامیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد
کد خبر: 3813707
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۷

آیین اختتامیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد

گروه بین‌الملل ـ آیین اختتامیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران شامگاه سه‌شنبه در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ در آیین اختتامیه این مراسم که شامگاه سه‌شنبه، 31 اردیبهشت‌ماه، برگزار شد، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، محمدرضا جعفری، معاون بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، محمود واعظی، مدیر این بخش، محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدمفید حسینی کوهساری، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و نمایندگان غرفه‌ها و مؤسسات خارجی این دوره از نمایشگاه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم اسحاق‌زاده، از قاریان افغانستان، آیاتی از قرآن را تلاوت کرد و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا جعفری، معاون بین‌الملل نمایشگاه بیست‌وهفتم قرآن، به سخنرانی پرداخت.

20 نشست بخش بین‌المللی
وی نمایشگاه قرآن را بزرگترین رویداد فرهنگی و قرآنی کشور دانست و گفت: کشورها و مؤسسات خارجی این دوره از نمایشگاه حضور اثرگذاری داشتند و غرفه‌های زیبا و جذاب آن‌ها سبب جذب دوستداران و علاقه‌مندان قرآنی شد.

جعفری در ادامه گفت: پاکستان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بود و غرفه کشورهای عراق، یمن، فلسطین، بحرین، تونس، روسیه، نیجریه، مالزی، عمان و افغانستان بسیار اثرگذار بودند و همچنین، باید از مجمع جهانی تقریب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کمیته فرهنگی ستاد اربعین، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، جامعة المصطفی(ص) العالمیه، ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مؤسسه آل یاسین و انجمن «شهید ادواردو آنیلی» نیز به خاطر حضور مؤثر در بخش بین‌الملل تقدیر کرد.

وی گفت: در مجموع 20 نشست در بخش بین‌الملل برگزار شد و شب‌های ویژه نیز از برنامه‌های این بخش بود که رضایت قرآن‌دوستان را در پی داشت.

عنصر مشترک مسلمانان
در ادامه این مراسم، عبدالهادی فقهی‌زاده ضمن تبریک میلاد امام حسن(ع)، گفت: نمایشگاه امسال شاهد حضور فعالان قرآنی از اقصی نقاط جهان اسلام بود.

وی در ادامه قرآن را عنصر مشترک میان مسلمانان دانست و گفت: قرآن سرچشمه عشق و اعتقادات است و هیچ مسلمانی نیست که به قرآن عشق نورزد و به این کتاب الهی اعتقاد راسخ نداشته باشد.
آیین اختتامیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: اگرچه مسلمانانی هستند که در عرصه دینداری عملی لغزش پیدا می‌کنند، اما هیچ مسلمانی نیست که به آیات کلام وحی عشق نورزد.

وی با تأکید بر اینکه اگر ایمان و عمل همقدم شوند، ایمان واقعی جان می‌گیرد، گفت: قرآن را کتاب زندگی و معنای زندگی می‌دانیم، چون در قرآن یک آیه هم خطاب به مردگان نیست و همه آیات خطاب به زندگان است.

فقهی‌زاده در پایان پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تقدیر و تشکر از شرکت‌کنندگان بخش بین‌الملل را تقدیم آن‌ها کرد و ابراز امیدواری کرد که مهمان ویژه نمایشگاه قرآن در سال‌های آینده فلسطین آزادشده از چنگال صهیونیست‌های غاصب باشد.
 
در ادامه مراسم، کلیپی تصویری از جایگاه قرآن و آموزه‌های اهل بیت(ع) در قوانین جمهوری اسلامی ایران و معرفی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و هچنین، دوره‌های گذشته نمایشگاه قرآن در بخش بین‌الملل پخش شد.

گرد آمدن زیر سایه قرآن
محمود واعظی، مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن سومین سخنران آیین افتتاحیه بود که گردهم آمدن در سایه قرآن را سزاوار شکرگزاری دانست و گفت: در مدخل(مقدمه) دایرة‌المعارف اسلام که منبع اصلی شناخت غربی‌ها از اسلام است و 6 کشور در گردآوری آن سهیم بوده‌اند متأسفانه هنگامی که واژه قرآن را جست‌وجو می‌کنید، می‌آورد که «حتی در میان مسلمانان نه واژه قرآن و نه معنای آن مورد اتفاق نیست».
آیین اختتامیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد
وی گفت: خدا را شاکریم که توفیق حاصل شد و 17 کشور زیر سایه قرآن گرد هم آمده‌اند و بگویند که کتاب، قبله و الله ما واحد است.

واعظی در پایان از دانشجویان خارجی حاضر و مؤسسات شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل تجلیل کرد.

در پایان این مراسم تابلوهای مزین به آیات قرآن و هدایایی به رسم یادبود به تمامی غرفه‌ها و مؤسسات شرکت‌کننده در این بخش اهدا شد که نمایندگان دو کشور عمان و تونس از غایبان آیین اختتامیه بودند.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه رمضان از 21 اردیبهشت تا 4 خرداد در مصلای حضرت امام خمینی(ره) برپاست.
آیین اختتامیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن برگزار شد
 
انتهای پیام
captcha