مناسب‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شده است
کد خبر: 3813718
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

مناسب‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که مناسب‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شده و در سطح کشور این حساسیت ایجاد شده است، اظهار کرد: سال گذشته مناسب‌سازی بین شش دستگاه اجرایی بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد انجام شده است.

مناسب‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شده استبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌‌زهرا توکلی،‍ مدیرکل بهزیستی لرستان، سه‎شنبه، سی و یکم اردیبهشت در نشست ستاد مناسب‌سازی استان لرستان، توجه به مناسب‌سازی فضاهای شهری را موجب ارتقای کیفیت زندگی معلولان برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته شاهد روند خوبی در راستای مناسب‌سازی و اماکن عمومی و شهری بودیم‌.
وی یکی‌ از مشکلات در بحث مناسب‌سازی را وجود ساخت‌وسازهایی دانست که ضوابط در آن‌ها رعایت نشده بود.
توکلی با تأکید بر این‌که در پایش‌هایی که صورت گرفت سازه‌ها شرایط لازم مناسب‌سازی را نداشتند و باید بازسازی می‌شدند، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده این امر هزینه‌بر بود و در برخی اماکن امکان بازسازی وجود نداشت.

ضرورت توجه به مبحث مناسب‌سازی برای بازسازی مناطق سیل‌زده

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که با توجه به این‌که سیل خساراتی را به فضاهای شهری وارد کرده است، اظهار کرد: برای بازسازی مناطق سیل‌زده مبحث مناسب‌سازی در دستور کار قرار گرفته و این ضرورت ایجاب می‌کند که صددرصد مناسب‌سازی صورت گیرد.
وی بر هماهنگی بین دستگاه‌های مجری مناسب‌سازی در ساخت ‌و سازها تأکید کرد و افزود: فضاهای اداری، درمانی و آموزشی با چک‌لیست مناسب‌سازی و شرایط معماری و شهرسازی ساخت ‌و سازها انجام شود و بنیاد مسکن و نقشه‌های آن‌ها به تأییدیه نظام‌مهندسی برسد‌‌.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که مناسب‌سازی به مطالبه عمومی تبدیل شده و در سطح کشور این حساسیت ایجاد شده است، اضافه کرد: سال گذشته مناسب‌سازی بین شش دستگاه اجرایی بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد انجام شده است.

انتهای پیام

captcha