ثبت اولین وقف مهدوی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3813734
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

ثبت اولین وقف مهدوی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) اولین وقف مهدوی در آذربایجان‌شرقی به ثبت رسید و تحویل اوقاف و امور خیریه استان شد.

ثبت اولین وقف مهدوی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع) روز سه‌شنبه 31، اردیبهشت‌ماه اولین وقف مهدوی در استان به ثبت رسید و تحویل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی شد.

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در مراسم ثبت این موقوفه با اشاره به اهمیت موضوع وقف گفت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ داشتن خیرانی بنام، یکی از استان‌های پیشرو در امر وقف است به طوری که تاکنون بالای ۷ هزار موقوفه در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه فرهنگ مهدوی مورد هدف دشمن قرار دارد و تلاش دشمن در ایجاد شبهه در بحث مهدویت است، جای موقوفه‌ای برای حضرت مهدی خالی بود که امروز با وقف ساختمانی در یکی از بهترین نقاط شهر برای این امر این جای خالی پر شد.

حجت‌الاسلام مصائبی گفت: سال گذشته هم دو نفر معلم فرهنگی، باغ خود را وقف ترویج فرهنگ فاطمی کردند که به نوبه خود بی‌نظیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی افزود: درآمد حاصل از موقوفات بنا به نیات واقفان در امور خیر از جمله اطعام ایتام، کمک به مستمندان، کمک به هزینه های درمانی، ازدواج و نذورات برای ترویج سیره ائمه اطهار(ع) و بخش عمرانی هزینه می‌شود.

دانش‌آرا واقف این موقوفه هم در رابطه با وقف خود گفت: دنیا محل گذر است و ما برای باقیات الصالحات هرچه از دستمان بر می‌آید باید انجام دهیم به‌ویژه اینکه این موضوع برای امام حاضر حضرت مهدی باشد.

وی افزود: محل وقفی ساختمان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی است که سال‌هاست فعالیت داشته و امروز رسماً این ساختمان را در دو طبقه با ۲۵۰ متر مربع زیربنا و به ارزش ۲ میلیارد تومان در میدان شهید بهشتی وقف کردم.

انتهای پیام

captcha