بودجه قرآنی ادارات دولتی مظلوم واقع شده است
کد خبر: 3813759
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

بودجه قرآنی ادارات دولتی مظلوم واقع شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، قرآنی ـ مردمی سیستان و بلوچستان گفت: بودجه‌های فرهنگی و قرآنی اصولاً کم هستند، با این‌حال در اکثر موارد مظلوم واقع شده و بجای هزینه در امور فرهنگی و قرآنی، صرف هزینه‌های جانبی ادارات می‌شود.

سهیلا صفرزایی، رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، قرآنی ـ مردمی سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: در عنوان مؤسسات قرآنی آمده «مؤسسه فرهنگی، قرآن و عترت» یعنی کار آن‌ها هم فرهنگی و هم قرآنی است.
وی ادامه داد: این نام‌گذاری نشان می‌دهد که مؤسسات هم باید مسائل فرهنگی را مدّ نظر قرار دهند و هم به امور قرآنی بپردازند؛ به همین ترتیب، هر بودجه‌ای هم که می‌آید، باید در هر دوی این مسیرها هزینه شود، بنابراین هر دو مکمل یکدیگر هستند.
رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، قرآنی ـ مردمی استان بیان کرد: بودجه‌های فرهنگی و قرآنی اصولاً کم هستند، با این‌حال در اکثر موارد مظلوم واقع شده و بجای هزینه در امور فرهنگی و قرآنی، صرف هزینه‌های جانبی ادارات می‌شود.
وی افزود: بسیاری از ادارات، به‌خوبی نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی و قرآنی خود را مدیریت می‌کنند، اما در ادارات بسیاری هم از بودجه‌های قرآنی برای رفع نیازهای خودشان استفاده می‌کنند.
صفرزایی عنوان کرد: برای تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب، رسیدن به جامعه قرآنی و تربیت 10 میلیون حافظ، صد در صد نیاز به بودجه‌های بیشتری، هم در بخش قرآنی و هم فرهنگی وجود دارد.
وی ادامه داد: ظاهرا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته بودجه مناسبی جذب کند، اما این بودجه به چه شکل هزینه شود، این دغدغه فعالان قرآنی است.
رییس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، قرآنی – مردمی استان افزود: حتی رهبر انقلاب تأکید بر توجه به جلسات قرآن مردمی و مؤسسات مردمی هم داشته‌اند؛ کاهش بودجه‌ امور قرآنی، که زیربنای فرهنگ اسلامی است، موجب خسارت‌های جبران ناپذیری در عرصه‌های فرهنگی و حتی سایر امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می‌شود.
وی بیان کرد: نقش مؤسسات قرآنی تنها آموزش روخوانی و حفظ قرآن به افراد نیست، بلکه در ارتقای فرهنگ، اخلاق و ترویج ارزش‌ها نقش بسزایی دارند؛ اگر تلاش‌ها و زحمات مخلصانه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی نبود، امروز بسیاری از افراد را باید در دارالتأدیب‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت می‌دیدیم.
صفرزایی اظهار کرد: نگاه ما نباید به گونه‌ای باشد که منجر به کاهش هر ساله بودجه‌های فرهنگی و قرآنی شود؛ هرگونه هزینه کردن در این زمینه، سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha