۸۵۰ خانواده تحت‌پوشش انجمن حمایت از زندانیان لرستان هستند
کد خبر: 3813842
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

۸۵۰ خانواده تحت‌پوشش انجمن حمایت از زندانیان لرستان هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به فعالیت مطلوب انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان لرستان، اظهار کرد: ۸۵۰ خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان لرستان است.

مبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا محمدی‌اصل، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی لرستان، امروز چهارشنبه، یکم خرداد در جشن «نسیم مهر» با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان، اظهار کرد: با کمک و حمایت از خانواده‌های زندانیان می‌توان مانع بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، فردی که این افراد را تهدید می‌کند، شد.
وی با تأکید بر لزوم ورود خیرین در حوزه مساعدت و کمک به زندانیان و خانواده‌هایشان، تصریح کرد: ۸۵۰ خانوار زیر پوشش حمایت‌های انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان هستند.
محمدی‌اصل، مهر و محبت را پایه و بنیان محکم خانواده دانست و با ذکر این مطلب که با مهر و محبت و رافت اسلامی می‌توان جایگاه خانواده را ارتقا بخشید، ادامه داد: اگر اساس خانواده‌ سالم باشد جامعه سالم خواهند ماند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان از بین بردن بنیان خانواده را از اهداف مهم دشمنان برشمرد و با ذکر این مطلب که زمانی وضعیت یک خانواده به طلاق کشیده می‌شود فرزندان این خانواده بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، گفت: مساعدت و کمک به خانواده زندانیان از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.
وی تقویت حمایت از انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان را از اولویت‌های اصلی اداره‌کل زندان‌های استان برشمرد و افزود: با واگذاری چند قرارداد سازمان زندان‌ها به این انجمن شاهد تقویت بنیه آن هستیم‌.

محمدی‌اصل با ذکر این مطلب که ۸۵۰ خانوار تحت پوشش حمایت‌‌های انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان لرستان هستند، خاطرنشان کرد: ماهانه از ۶۰ تا ۱۴۰ هزار تومان به حساب خانوارهای دارای شرایط واریز می شود که سرجمع ماهانه آن ۶۰ میلیون تومان است‌.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان کمک‌های موردی به خانواده‌های زندانیان لرستان طی سال گذشته را ۵۲ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: اجر و ثواب کمک به خانواده‌های زندانیان کمتر از مدرسه‌سازی نیست.


انتهای پیام

captcha