برگزاری نشست مسئولان دانشگاه علوم و معارف با معاون آموزشی وزیر علوم
کد خبر: 3813850
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

برگزاری نشست مسئولان دانشگاه علوم و معارف با معاون آموزشی وزیر علوم

گروه دانشگاه ــ نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه در قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایحاء، نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به همراه معاونان و مدیران دانشگاه و مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه در قم برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب با بیان این که در حال حاضر پنج هزار و ۳۸۲ دانشجو در حال فعالیت علمی و پژوهشی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم هستند، تعداد دانشجویان دکترای در حال تحصیل را ۵۶ نفر، کارشناسی‌ارشد را نزدیک به هزار و ۳۲۶ نفر و تعداد افراد مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی را قریب به چهار هزار نفر بیان کرد.

وی افزود: این دانشگاه کاملا قرآنی است و تعداد ۷۳ عضو هیئت علمی و نزدیک به یک‌هزار استاد حق‌التدریس در این دانشگاه در حال فعالیت هستند و فضای فرهنگی دانشگاه بسیار نزدیک به حوزه علمیه است و دانشجویان مؤمن و متعهد در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه با اشاره به فعالیت‌های قرآنی دانشجویان این دانشگاه، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ دانشجوی حافظ قرآن از پنج جزء تا کل قرآن داریم و در کنار این‌ها نزدیک به ۹۰۰ دانشجوی مرتل قرآن نیز در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال پیگیری برای راه‌اندازی سه رشته مهم در دانشگاه با عناوین اقتصاد و وقف، فقه و مبانی با گرایش وقف و مدیریت اماکن متبرکه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه برای راه‌اندازی دروس میان رشته‌ای خبر داد و گفت: از نظارت وزارت علوم بر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ۱۸ دانشکده علوم قرآنی فعال در سراسر کشور دارد، ادامه داد: این دانشگاه به لحاظ سازمانی زیرنظر سازمان اوقاف و امور خیریه و از لحاظ آموزشی زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شود.

در ادامه این نشست، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها در کشور که به نوعی به نهاد‌ها وصل هستند از موفقیت چشمگیری برخوردارند، گفت: این موفقیت‌های علمی و پژوهشی باید تقویت و ادامه پیدا کند.

وی ترسیم سند چشم‌انداز برای دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را گامی رو به جلو دانست و افزود: دانشگاه خوب، دانشگاهی است که آینده و چشم‌انداز خود را تهیه کرده و طبق آن برنامه‌های راهبردی خود را به پیش ببرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم باید با جدیت مقوله بین رشته‌ای را دنبال کند، اظهار کرد: توصیه بنده این است تیمی را موظف کنید تا با رصد فضای رسانه‌های داخلی و خارجی موضوعات و حوزه‌های جدید علمی را کشف و نوآوری کنند تا روند تصویب، اخذ مجوز و اجرایی کردن این موضوعات و رشته‌های علمی در دانشگاه‌ها طی شود.

وی با اشاره به این که نقش قرآن و مفاهیم قرآنی در بسیاری از بخش‌های داخل و خارج کشور تأثیرگذار است، ادامه داد: قرآن و مفاهیم قرآنی کمک می‌کنند تا ما ارتباط معنادار و هدفمند با جوامع اسلامی برقرار کرده و از طریق همین ارتباطات، معارف قرآن را جهانی کنیم.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: جا دارد دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم جلساتی را با دانشگاه‌ها و نهاد‌های علمی کشور برگزار کرده و هم پوشانی‌های علمی را پیدا کند و درصدد رفع آن برآید.

وی در پایان نگاه اقیانوسی و به دور از جزیره‌ای کار کردن در بحث علوم را ضروری برشمرد و افزود: در این راستا دانشگاه‌ها باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های به روز و حرکت به سوی صرفه جویی هر چه بیشتر گام بردارند.
 
انتهای پیام
captcha