برنامه‌های دهه كرامت با محوریت رسیدگی به محرومان اجرا شوند
کد خبر: 3813888
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

برنامه‌های دهه كرامت با محوریت رسیدگی به محرومان اجرا شوند

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به شرایط اقتصادی كنونی گفت: با توجه به اینکه تحریم‌ها موجب تشدید مشكلات اقتصادی شده است، لذا برنامه‌های ایام دهه كرامت باید با محوریت رسیدگی به فقرا و محرومان اجرا شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی،‌ مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، اول خردادماه در نخستین جلسه بزرگداشت ستاد دهه کرامت این استان که در سالن جلسات شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تحریم‌ها موجب تشدید مشكلات اقتصادی شده است، لذا برنامه‌های ایام دهه كرامت باید با محوریت رسیدگی به فقرا و محرومان اجرا شوند همچنین بايد رسیدگی به سیل‌زدگان نقاط مختلف كشور را نیز در این برنامه‌ها بگنجانیم.
وی با یادآوری اینكه دهه کرامت از 13 تا 23 تیرماه در سال جاری خواهد بود، گفت: هر ساله جلساتی به‌منظور هماهنگی جهت اجرای برنامه‌های مختلف طی این ایام برگزار می‌شود كه این نخستین جلسه در سال جاری است.
امیدی از برگزاری نشست هماهنگی ستاد دهه كرامت كشور در تاریخ 26 تیرماه امسال خبر داد و افزود:‌ در ستاد استانی 8 كارگروه جهت اجرای برنامه‌ها تشكیل شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس بیان كرد: مجموعه‌ها و ارگان‌های استان، اهتمام جدی برای اجرای برنامه‌های ایام دهه كرامت به نحو احسن دارند، همچنین در حد توان و ظرفیتی که بوده نیز فعالیت‌هایی انجام شده است.
وی یادآور شد: آنچه که از حرم سوم اهل بیت(س) و شهر شیراز توقع بوده این است که برنامه‌های ایام دهه كرامت به نحو کیفی و کمی بیشتری برگزار شود.
امیدی خواستار معرفی هرچه بیشتر حضرت شاهچراغ(ع) در ایام دهه كرامت شد و گفت: حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) میان مردم و شاید برخی از کشور های دیگر شناخته شده است، آنچه که باید بیشتر به آن فکر کرد برگزاری بزرگداشت شاهچراغ(ع) است که باید چکار کنیم تا بتوانیم مقام آنان را بیشتر به مردم بشناسانیم.
وی ادامه داد: برپایی موکبی به نام احمدبن موسی(ع) در خوزستان و موکب دیگری در ایام اربعین در کربلای معلی نیز به شناسایی این حرم مطهر(ع) بیشتر کمک کرد.
انتهای پیام

captcha