غفلت از قرآن عامل هلاکت و پریشانی جامعه است
کد خبر: 3813967
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

غفلت از قرآن عامل هلاکت و پریشانی جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز غفلت از قرآن را عامل هلاکت و پریشانی جامعه دانست و گفت: این انحطاط، جامعه را به بیماری و پریشانی گرفتار می‌کند.

غفلت از قرآن عامل هلاکت و پریشانی جامعه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، حجت‌الاسلام سعید اسمعلی‌پور مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، امروز در محفل انس با قرآن کریم در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: از ویژگی‌های قرآن ایجاد شادابی و نشاط در روان انسان‌هاست و این قابلیت عظیم به این دلیل است که معارف آن در میان اقوام و اعصار مختلف محبوس نشده و برای همه زمان‌ها و همه انسان‌ها نازل شده است.
وی با بیان اینکه تازگی معارف قرآن از دلایل مراجعه پیروان دیگر ادیان به آن است، افزود: اندیشمندانی که در مورد آیات قرآن مطالعه کرده‌اند بر این مطلب اذعان دارند که کلام قرآن هرچند در عصر پیامبر نازل شده، در قلب انسان عصر جدید هم نافذ و تاثیرگذار است و این نفوذ و تاثیرگذاری خاصیت کلام رحمان است.
مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه قول و کلام خدای تبارک و تعالی از هر چیزی و هر شخصی نافذتر و تاثیرگذارتر است، بیان کرد: امر مهم، رجوع و همنشینی با آیات قرآن است که اگر چنین فرهنگی بین مردم وجود داشته باشد، آنچه از قرآن بر قلوب صادر خواهد شد، آرامش و شادابی خواهد بود و آنچه که موجب رنج، ناراحتی و عذاب است، مهجوریت و دوری از قرآن است.
حجت الاسلام اسمعلی‌پور با بیان اینکه درمان رنج‌ها و بیماری‌های روحی و روانی در مراجعه به قرآن بیان شده است، ادامه داد: تأویل آیه «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمؤمنین» به مفهوم زندگی شفابخش آیات قرآن به بدترین امراض هلاک‌کننده روان است.
وی گفت: غفلت از قرآن، این موهبت عظیم الهی و گرفتارشدن به گناه و ترویج رفتارهای خلاف عفّت که در ذائقه بعضی‌ها در حرکت است، عامل هلاکت و پریشانی جامعه است. ترویج چنین روش زندگی درمان افسردگی و رنج که نیست، بلکه این انحطاط، جامعه را به بیماری و پریشانی گرفتار می‌کند.

انتهای پیام

captcha