نبود فضای کافی برای فعالیت مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3814041
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۹
رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان همدان:

نبود فضای کافی برای فعالیت مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور گفت: بسیاری از مؤسسات و تشکلات قرآنی استان با وجود سابقه بالا در انجام برنامه‌های قرآنی، فضای مستقلی برای فعالیت ندارند و اکثر خادمان و هیئت امنای حسینیه‌ها نیز اجازه فعالیت این مجموعه‌های قرآنی را در حسینیه نمی‌دهند.

نبود فضای کافی برای فعالیت موسسات قرآنی در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، جواد سعیدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور، شامگاه روزچهارشنبه یکم خرداد ماه در دیدار فعالان قرآنی استان همدان با امام جمعه اظهار کرد: امام علی(ع) درباره جایگه قرآن کریم فرمودند: «برکت همنشینی با قرآن فزاینده و کاهنده است».

وی ادامه داد: فزاینده از آن جهت که موجب افزایش معرفت انسان در حوزه قرآن و کاهنده از آن باب که همنشینی با قرآن جهل و نادانی را از آدمی دور می‌کند زیرا «در انس با قرآن، قلب انسان ظرف قرآن است» و در مقابل، قلبی که تهی از قرآن باشد خرابه است. 

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان با بیان اینکه جامعه ما باید آراسته به قرآن باشد، اظهار کرد: مسئولان باید بدانند که شما قرآنیان چه جایگاه والایی در نزد خداوند دارید به گونه‌ای که امام علی(ع) می‌فرمایند: «حاملان قرآن پرچمداران اسلام هستند».

سعیدی با بیان اینکه متأسفانه ضمن دعوت بسیاری از مدیران دستگاه‌های متولی در حوزه قرآن، از حضور در این مراسم سر باز زده‌‌اند اشاره‌ای به مطالبات جامعه قرآنی استان داشت.

وی اشاره‌ای به بدقولی‌های استاندار کرد و گقت: در سال ۹۵، استاندار اسبق وعده اعطای ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار به مجموعه قرآنی استان در راستای اجرای سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان داد.

سعیدی ادامه داد: نه تنها این مبلغ تخصیص نیافت بلکه در سیری نزولی به 100 میلیون تومان در قالب اوراق و در نهایت به 30 میلیون تومان کاهش یافت که با گذشت 4 سال از آن زمان، ریالی از آن تحقق نیافته است این در حالی است که از بودجه‌های پس از سال 95 هیچ حرفی در میان نیست!

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور ابراز کرد: اگر جامعه ما و جوانان این مرز و بوم قرآنی نشوند و سبک زندگی آنان بر اساس قرآن و آموزه‌های دین نباشد بی‌شک آسیب‌های بسیاری آنها را به گمراهی تهدید خواهد کرد.

وی گفت: بسیاری از مؤسسات و تشکلات قرآنی استان با وجود سابقه بالا در انجام برنامه‌های قرآنی فضای مستقلی برای فعالیت خود ندارند و غالب خادمان و هیئت امنای حسینیه‌ها نیز اجازه فعالیت این مجموعه‌های قرآنی را در حسینیه نمی‌دهند. 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان ادامه داد: در سطح شهرداری، اوقاف، شورای شهر، میراث فرهنگی و برخی دیگر از دستگاه‌ها فضای بسیاری برای انجام فعالیت‌های قرآنی وجود دارد اما متأسفانه اجازه فعالیت قرآنی در این اماکن وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی کشور با بیان اینکه مسئولان به داد قرآن برسند، بیان کرد: در استان همدان پتانسیل، ظرفیت و نیروی انسانی توانمند و فعال در عرصه قرآن بسیار وجود دارد اما متأسفانه آنگونه که باید مورد توجه نیستند.

وی ضمن ابراز تأسف از به کارگیری معلمان قرآن در آموزش و پرورش گفت: حدود 6 سال پیش تعدادی از معلمان قرآن جذب شده در آموزش و پرورش، به عنوان مربیان پرورشی به شهرستان‌ها انتقال یافته و در آن مجموعه مشغول به کار شدند. 

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ضمن گله از سکوت نمایندگان استان همدان در مجلس با کاهش بودجه‌های قرآن از آنان خواست تا در امر قرآن و توجه به فعالیت‌های قرآنی استان اهتمام داشته باشند.

سعیدی با تأکید بر اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ردیف‌ بودجه خود، اعتباری برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهد، گفت: در سال 95 مقرر شد که 42 میلیون تومان به شورای قرآن استان جهت انجام فعالیت‌های قرآنی داده شود که متأسفانه آن نیز محقق نشد.

وی افزود: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و بیانیه گام دوم انقلاب، باید از خود شروع  کنیم و مسئولان و فعالان قرآنی دست به دست هم دهند تا موجب تحقق سخنان رهبری شوند. 

انتهای پیام

captcha